ΣΥΡΙΖΑ Χίου: Το περιεχόμενο του νέου σχεδίου νόμου για την παιδεία

Δημοσιεύτηκε στις 12/06/2018    

Με την ψήφιση του  Νομοσχέδιου  του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων « Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις », μπαίνουν πλέον στο «χρονοντούλαπο της ιστορίας» τα νομοθετήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) που είχαν επιφέρει βαρύ πλήγμα στην δημόσια εκπαίδευση (όπως ο ν.3848/10 και το ΠΔ 152/13).

Επί κρίσης –αλλά και πριν από την κρίση, κυρίως όμως στη διάρκεια της κρίσης ,η απάντηση που έδωσαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ,δεν ήταν να ακούσουν  τα σύνθετα προβλήματα που αντιμετώπιζε η κοινωνία και στον χώρο της εκπαίδευσης. Η κρίση  χρησιμοποιήθηκε σαν μία ευκαιρία για να περάσουν  νομοθετήματα , τα οποία καμία σχέση δεν είχαν με τις ανάγκες της κοινωνίας, αλλά αποπροσανατόλιζαν εντελώς την κοινωνία από τις πραγματικές της ανάγκες.

Με το νομοσχέδιο αυτό αναπτύσσεται, μέσα από τη δημιουργία νέων θεσμών, μια δημοκρατική και συλλογική δράση για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των σχολείων, σχεδιασμένη με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές διατυπώνονται από τους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας.

  • Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός η θεσμοθέτηση των νέων υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης σε επίπεδο εκπαιδευτικής περιφέρειας (ΠΕΚΕΣ) και σε επίπεδο εκπαιδευτικών διευθύνσεων (ΚΕΣΥ, ΚΕΑ) όπου θα προάγεται η διεπιστημονική προσέγγιση στον περιφερειακό σχεδιασμό, τόσο των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών όσο και των αναγκαίων παρεμβάσεων σε ψυχοκοινωνικό και παιδαγωγικό επίπεδο για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία.
  • Καθιερώνεται ο συλλογικός προγραμματισμός και η ανατροφοδοτική αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας από τους ίδιους τους συλλόγους διδασκόντων.
  • Ενδυναμώνεται η παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών.
  • Καταργείται το θεσμικό πλαίσιο (ΠΔ 152/13) της ατομικής και τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζουμε ότι ήδη έχει καταργηθεί ο ν. 4024/11 και έχει αποδεσμευτεί ο μισθός (από 1-1-18 έχει μάλιστα ξεπαγώσει η μισθολογική εξέλιξη) και ο βαθμός από την αξιολόγηση και η εξέλιξη σε ΜΚ και βαθμούς είναι ακώλυτη.

 

  • Καταργείται επίσης το θεσμικό πλαίσιο που είχε συνδέσει την «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων με την κατηγοριοποίησή τους (διατάξεις στους ν.2896/02, ν.3848/10, ν.4142/12).
  • Θεσμοθετείται η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, από τους προϊσταμένους αλλά και τους υφισταμένους τους.
  • Ορίζεται Υποδιευθυντής/-τρια στα σχολεία με βάση τον αριθμό των μαθητών/-τριών και όχι των τμημάτων.
  • Καθιερώνονται οι τριετείς σπουδές στα Εσπερινά Λύκεια (ΓΕΛ-ΕΠΑΛ).
  • Καθιερώνεται η στοχευμένη προκήρυξη για προσλήψεις αναπληρωτών σε «δύσκολες» περιοχές όταν δεν καλύπτονται τα κενά.

 

Ο Στόχος της ΝΔ ήταν καιείναι ο  μαθητής-πελάτης, για να ανακαλέσουμε την αλήστου μνήμης δήλωση του κ. Μητσοτάκη ,των σχολείων των συγχωνεύσεων της κατάργησης των σχολικών μονάδων,των  απολύσεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης με την παραχώρησης των πιο δημοφιλών και πολυπληθών  τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ στα Ιδιωτικά ΙΕΚ και την μετατροπή τελικά των μαθητών σε <<σπουδαστές-πελάτες>>.

 

Ως ΣΥΡΙΖΑ Χίου έχουμε στόχο να δημιουργηθεί ένα σχολείο που καλλιεργεί τη γνώση και την κοινωνικοποίηση των μαθητών, ένα σχολείο ισότητας, αλληλεγγύης, συνεργασίας και Διαφωτισμού.

TAGS

Κατασκευή ιστοσελίδων : webpromotion | sitemap