Άγιος Βασίλης: Πράσινος ή Κόκκινος

Δημοσιεύτηκε στις 03/01/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

Προτάσεις για χριστουγεννιάτικα δώρα στον Αι Βασίλη: Στους εχθρούς μας συγχώρεση, στους αντιπάλους μας ανεκτικότητα. Στους φίλους μας την καρδιά μας, στους πελάτες μας τις υπηρεσίες μας, στον καθένα μας μια καλή πράξη, σε κάθε παιδί ένα καλό παράδειγμα και στον εαυτό μας σεβασμό.

OrenArnold.Αμερικανός χιουμορίστας.

Τα Χριστούγεννα αποτελούν την πιο λαμπερή γιορτή του χρόνου, την γιορτή που όλοι οι άνθρωποι μικροί και μεγάλοι έρχονται κοντά και αφήνουν πίσω τους τα δυσάρεστα συναισθήματα της καθημερινότητας.

Κεντρικό πρόσωπο αυτής της γιορτής, για μικρούς και μεγάλους δεν είναι άλλο από τον Άγιο Βασίλη. Ο καλοκάγαθος, λίγο χοντρούλης και χαρούμενος γεράκος, με το κόκκινο κοστούμι, την άσπρη γενειάδα, τις μπότες και τα ροδαλά μάγουλα που μοιράζει δώρα ήταν, είναι, και θα είναι το σήμα κατατεθέν της εορτής των Χριστουγέννων.

Υπάρχει όμως ή δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης και αν υπάρχει είναι πράσινος ή κόκκινος;

Η φιγούρα που όλοι αγαπήσαμε από τα παιδικά μας χρόνια, ήταν πολύ διαφορετική πριν από το 1930. Μέχρι εκείνη την εποχή ο ερχομός του Αγίου Βασιλείου, προμήνυε τον ερχομό της άνοιξης και συνδέονταν με την αναγέννηση της φύσης. Τα ρούχα που φορούσε τότε ο Άγιος Βασίλης ήταν πράσινα, με διάφορα στοιχεία της φύσης πάνω τους. Μέχρι λοιπόν το 1930 ο «πατέρας» των Χριστουγέννων ήταν πράσινος!

Γύρω στα 1930, η γνωστή εταιρεία αναψυκτικών Coca-Cola, αποφάσισε πως ήθελε να «πουλήσει» την διάσημη αυτή φιγούρα, με τα δικά της χρώματα και ο HaddonSandblomανέλαβε να τον «μεταμορφώσει», σε λίγο πιο χοντρό, με λευκή πλούσια γενειάδα και βάφοντας την στολή του κατακόκκινη. Έτσι λοιπόν ο Άγιος Βασίλης έγινε κόκκινος!

Ο πατέρας των Χριστουγέννων όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, είναι το προϊόν μιας μεγάλης εκστρατείας μάρκετινγκ, είναι το δημιούργημα ενός διαφημιστή, που εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρη ως τις μέρες μας, αφού η επιτυχία της συγκεκριμένης καμπάνιας ήταν τόσο μεγάλη που τελικά επικράτησε και διατηρήθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο, αφήνοντας για πάντα πίσω την πράσινη εμφάνιση.

Η ίδια η Coca-Cola δηλώνει υπερήφανη για το δημιούργημα της μετατρέποντας όπως ηίδιαεπισημαίνει « την διαφήμιση σε τέχνη», για να εξηγήσει το συγκεκριμένο φαινόμενο.

Για πολλούς, η ιστορία του Άγιου Βασίλη, ίσως να αποτελεί ενοχή από τη άποψη ότι καταστρέφεις μια θρησκευτική φαντασίωση εξιστορώντας ένα ενδιαφέρον κομμάτι από την ιστορία του καπιταλισμού. Αυτή είναι όμως η πραγματική ιστορία του και αξίζει να την έχουμε υπόψη μας.

Από την στήλη Λόγω… Επικοινωνίας, χαρούμενες γιορτές σε όλους με υγεία και καλή διάθεση να σας συντροφεύει στην κάθε σας ημέρα! Είθε η συμβολική και ανιδιοτελής φιγούρα του Αι Βασίλη που προσφέρει χωρίς να ζητά ανταλλάγματα να μας εμπνέει για πάντα.

Χρόνια Πολλά!

 

TAGS

//-->