Ανθρώπινο δυναμικό σε κρίση

Δημοσιεύτηκε στις 30/11/2018    

του Διομήδη Χόνδρου

"Οι άνθρωποι είναι πόροι για μια επιχείρηση και όχι κόστος"

Peter Drucker.

Η επιτυχία των περισσοτέρων επιχειρήσεων σήμερα εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από το ανθρώπινο κεφάλαιο παρά από το πάγιο ή το χρηματικό κεφάλαιο της επιχείρησης. Χωρίς τα κατάλληλα άτομα, με τις κατάλληλες δεξιότητες, στις κατάλληλες θέσεις ούτε οι εταιρείες, αλλά ούτε και τα άτομα σαν μονάδες μπορούν να έχουν εξαιρετική απόδοση.

Η αποτελεσματική διοίκηση των ανθρώπων σε μια επιχείρηση αποτελεί απαραίτητο συστατικό για την επιτυχία της, ενώ η κακή διοίκηση επιβραδύνει την λειτουργία της, και οδηγεί πολύ συχνά σε λάθη που η διόρθωση τους είναι εξαιρετικά δαπανηρή.

Οι εταιρείες που διοικούνται σωστά δίνουν μεγάλη σημασία στους ανθρώπους τους. Ποιοι είναι όμως εκείνοι οι παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν την σύγχρονη επιχείρηση, να αντιμετωπίσει τις πολυάριθμες εσωτερικές και εξωτερικές απειλές που προκάλεσε η κρίση. Σε ποιους όρους όσον αφορά το έμψυχο υλικό της μια επιχείρηση θα πρέπει να επανατοποθετηθεί για να ανταποκριθεί σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Έρευνα για την διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού σε συνθήκες κρίσης (Χόνδρος Δ., 2014), επισημαίνει ότι οι επιχειρήσεις για να προσαρμοστούν σε μια κρίση, επανατοποθετούνται στους εξής παράγοντες:

Οι επιχειρήσεις τροποποιούν σε σημαντικό βαθμό την στρατηγική τους όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, ενώ οι ίδιοι οι εργαζόμενοι σε αυτές τις περιόδους, κυρίως λόγω της αστάθειας στην αγορά εργασίας, αναζητούν γνώσεις και δεξιότητες , που θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν την καριέρα τους και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί.  Το κοινωνικό κεφάλαιο του κάθε εργαζόμενου και οι γνωριμίες του σύμφωνα με την έρευνα βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη της καριέρας του εν μέσω κρίσης.

Η επικοινωνία στο εσωτερικό της οργάνωσης αναδεικνύεται σε μείζονος σημασία ζήτημα, για την προσαρμογή του ανθρώπινου δυναμικού σε συνθήκες κρίσης. Η κρίση σύμφωνα με την έρευνα είναι μια δύσκολη κατάσταση που αναδιοργανώνει την λειτουργία των ανθρωπίνων πόρων, όσον αφορά την επικοινωνία, τη διαδικασία λήψης αποφάσεων τη δημιουργία κλίματος ασφάλειας, της αλληλεγγύης και της ομαδικότητας μεταξύ των στελεχών.

Επίσης η έρευνα επισημαίνει ότι ένας εργαζόμενος για να διατηρήσει τη θέση του σήμερα, θα πρέπει ο εργασιακός του χαρακτήρας να συμβαδίζει με την εταιρική κουλτούρα. Επιπλέον ο νέος τύπος εργαζομένου θα πρέπει να προσφέρει περισσότερη εργασία από ότι παλιότερα για την εταιρεία που εργάζεται και ο τρόπος εργασίας του να είναι πιο εντατικός και με περισσότερες αρμοδιότητες.

Παράλληλα όπως επισημαίνεται στην έρευνα τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι εταιρείες κατανοούν την σημασία της συνεχούς εκπαίδευσης και εξειδίκευσης στις νέες συνθήκες της αγοράς.

Η αφομοίωση της παραπάνω διαπίστωσης από τους εργαζομένους τους κινητοποιεί να επενδύσουν στην εκπαίδευση τους αφ εαυτού, για να γίνουν πιο αποδοτικοί και αποτελεσματικοί στο αντικείμενο της εργασίας τους.

Επομένως στο νέο εργασιακό περιβάλλον, οι εργαζόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν άριστα το αντικείμενο της εργασίας τους, να εργάζονται περισσότερο, να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις, να είναι συνεργάσιμοι και ομαδικοί με τους συναδέλφους τους, και να έχουν το χαρακτήρα που ταιριάζει με την κουλτούρα της επιχείρησης.

Καταλήγοντας ,οι ικανότητες και οι δεξιότητες των εργαζομένων αποτελούν ένα ισχυρό όπλο εξόδου από μια κρίση και δίνουν την δυνατότητα επιτυχίας και διατήρησης μιας θέσης εργασίας ακόμη και σε καιρούς χαλεπούς.

Οι επιχειρήσεις από την άλλη αναζητούν αυτά ακριβώς τα στελέχη, για να βελτιώσουν τις επιχειρηματικές τους πρακτικές και να εξέλθουν από την κρίση. Μαζί λοιπόν, εργαζόμενοι και επιχειρήσεις μπορούν να βγουν κερδισμένοι χαράσσοντας κοινή πορεία προς την ανάπτυξη και την κερδοφορία.

 

 

 

TAGS

//-->