Ατμοσφαιρικό μάρκετινγκ: Μια νέα πελατοκεντρική προσέγγιση

Δημοσιεύτηκε στις 28/12/2018    

«Πούλα με ένα λογικό κέρδος, κάνε τους πελάτες σου να νιώθουν άνθρωποι, και εκείνοι θα επιστρέψουν σε εσένα για περισσότερα».

L.L.Bean.

Στην σύγχρονη επιχειρηματική πρακτική, οι έμποροι έχουν κατανοήσει πλέον ότι το περιβάλλον του καταστήματος , και η εμπειρία που απολαμβάνει ο καταναλωτής στο χώρο τους, επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την καταναλωτική συμπεριφορά.

Όσο πιο συναρπαστικά βιώνει την εμπειρία του σε ένα κατάστημα ο καταναλωτής τόσο περισσότερο αυξάνεται η επιθυμία του να παραμείνει σε αυτό, να το εξερευνήσει και να αγοράσει περισσότερα προϊόντα. Προς αυτήν την κατεύθυνση κινείται αυτό που ονομάζουμε σήμερα ατμοσφαιρικό μάρκετινγκ.

Το ατμοσφαιρικό μάρκετινγκ (marketingatmospherics), αποτελεί ουσιαστικά μια τεχνική με την οποία περιγράφεται ο τρόπος σχεδιασμού των σημείων πώλησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας, με τρόπο φιλικό προς τον καταναλωτή, που μπορεί να αλλάξει την διάθεση του και να επηρεάσει τις αγορές του.

Η οσμή του χώρου, ο φωτισμός, η μουσική , τα χρώματα , η διακόσμηση, οι υπάλληλοι του καταστήματος, η διαμόρφωση των ραφιών, η διάταξη του χώρου, το dresscodeτων εργαζομένων, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή.

Η έρευνα αυτή που είναι πλέον γνωστή ως μάρκετινγκ ατμόσφαιρας, σημειώνει πως τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ευχάριστα συναισθήματα στους πελάτες που επισκέπτονται τα καταστήματα.

Για παράδειγμα ένα πολυκατάστημα, που θέλει να πουλήσει ακριβά ρούχα, θα πρέπει να έχει κομψά έπιπλα, χρώματα, και οι εργαζόμενοι του να ταιριάζουν σε αυτήν την κομψή ατμόσφαιρα.

Η οσμή του χώρου του καταστήματος, επηρεάζει τις συνήθειες των αγορών και το χρόνο παραμονής του πελάτη σε αυτό. Αν ένα κατάστημα μυρίζει άσχημα οι πελάτες δεν θα παραμείνουν για πολύ.

Τα χρώματα επιδρούν σημαντικά και σημαίνουν διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς πολιτισμούς. Η σωστή επιλογή των χρωμάτων μπορεί να προδιαθέσει τους πελάτες μας θετικά χωρίς να το γνωρίζουν καν.

Η μουσική επηρεάζει επίσης τη διάθεση του καταναλωτή. Μια αργή μουσική στο χώρο του καταστήματος μπορεί να χαλαρώσει τους επισκέπτες μας για να παραμείνουν περισσότερο στο κατάστημα. Μια γρήγορη μουσική ίσως εξυπηρετεί επιχειρήσεις με γρήγορο κύκλο εργασιών όπως για παράδειγμα ένα εστιατόριο.

Επίσης το προσωπικό του καταστήματος, παίζει σημαντικό ρόλο ώστε ο καταναλωτής να πλοηγηθεί στο ράφι, να εντοπίσει αυτό που χρειάζεται , να ενημερωθεί για τα προϊόντα, να αντιληφθεί τις προϊοντικές διαφορές, να μπορεί να κρίνει και να αγοράσει αυτό που είναι κατάλληλο για τις ανάγκες του.

Οι παραπάνω παράγοντες, συνδυάζονται για να δημιουργήσουν μια μοναδική εμπειρία στο «ταξίδι» του καταναλωτή στους χώρους της επιχείρησης. Η δημιουργία και διατήρηση ενός θετικού περιβάλλοντος κάνει τους ανθρώπους που επισκέπτονται το κατάστημα μας, να παραμένουν περισσότερο χρόνο σε αυτό, τους προδιαθέτουν θετικά να ξοδέψουν περισσότερα,  να παραμείνουν πιστοί στην επιχείρηση μας, να κάνουν τις αγορές τους  ευχάριστα και αποδοτικά, και αποτελεί την αφορμή για την επόμενη επίσκεψη τους.

TAGS

//-->