popup_image

Διαφήμιση και Μάρκετινγκ

Δημοσιεύτηκε στις 28/11/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

«Ο καλύτερος τρόπος να προβλέψεις το μέλλον είναι να το δημιουργήσεις»

Αβραάμ Λίνκολν.

Η διαφήμιση μιας επιχείρησης στις καθημερινές εμπορικές συναλλαγές στόχο έχει την ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών των καταναλωτών. Για να επιτευχθεί αυτό, οι άνθρωποι που ασχολούνται με το μάρκετινγκ πρέπει να κατευθύνουν τις διαφημίσεις στο πιο κατάλληλο κοινό στόχο.

Η επιτυχία στη διαφήμιση δεν έχει να κάνει απλά με το τι λέγετε, αλλά και σε ποιόν λέγετε. Όλοι οι διαφημιζόμενοι ψάχνουν τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις ιδέες τους στους υποψήφιους αγοραστές. Για να το καταφέρουν αυτό θα πρέπει να κατανοήσουν την σημασία της σχέσης μεταξύ προϊόντος και αγοράς. Η σχέση αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο του μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Πως μπορεί λοιπόν μια εταιρεία να γνωρίζει ποια προϊόντα ή ποιες υπηρεσίες να παράγει; Που να διαθέσει τα προϊόντα της και μέσω ποιών διαύλων στην αγορά. Εδώ έρχεται το μάρκετινγκ για να δώσει τις απαντήσεις.

Οι εταιρείες πολύ συχνά χρησιμοποιούν την έρευνα αγοράς για να διαπιστώσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Στόχος είναι να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες στον σχεδιασμό των προϊόντων αλλά και στη διαφήμιση της επιχείρησης. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ εποπτεύουν την αγορά, και την τμηματοποιούν εντοπίζοντας άτομα με κοινές ανάγκες που στη συνέχεια ομαδοποιούν σε τμήματα της αγοράς σύμφωνα με το όφελος του προϊόντος.

Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία η αγορά μπορεί να προχωρήσει στη δημιουργία του στοχευόμενου μάρκετινγκ. Με τον τρόπο αυτό οι ομάδες μπορούν να στοχεύσουν με το κατάλληλο διαφημιστικό μήνυμα.

Στην ανάπτυξη του μίγματος μάρκετινγκ θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στοιχεία για το προϊόν δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζεται, ταξινομείται και προωθείται στην αγορά. Καθένας εξ αυτών επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο το προϊόν διαφημίζεται. Το στοιχείο της τιμής παίζει επίσης σημαντικό ρόλο αφού επηρεάζει τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την μάρκα, και καθορίζει με τη σειρά της το περιεχόμενο της διαφήμισης της επιχείρησης. Ο κόσμος δεν θα πληρώσει ακριβά κάτι που θεωρεί φθηνό.

Η διανομή και η προώθηση του προϊόντος είναι άλλα δύο στοιχεία που θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη για την κατάρτιση του κατάλληλου διαφημιστικού μηνύματος. Με την αγορά στόχο να έχει οριστεί, τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ να έχουν επιλεγεί, η εταιρεία αποκτά πλέον μια ξεκάθαρη εικόνα για την αγορά αυτή. Τώρα μπορεί να διαμορφώσει τις στρατηγικές και τις τακτικές που θα ακολουθήσει σε ένα γραπτό σχέδιο μάρκετινγκ και διαφήμισης, για την προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας της στην αγορά με το κατάλληλο διαφημιστικό μήνυμα.

 

TAGS