popup_image

Επανεφεύροντας το μάρκετινγκ της επιχείρησης μας

Δημοσιεύτηκε στις 07/01/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

«Χρειαζόμαστε τέσσερις αγκαλιές για να επιβιώσουμε, οκτώ αγκαλιές για να συντηρηθούμε και δώδεκα για να αναπτυχθούμε».

Το 2019 να μας δώσει επιλογές, να μας κάνει πιο ήρεμους, ολοκληρωμένους και λίγο πιο ευτυχισμένους. Καλή χρονιά με υγεία ευημερία και πολλές αγκαλιές….

Στην προσπάθεια της επικοινωνίας μιας επιχείρησης, χρησιμοποιούνται καθημερινά διάφορες τεχνικές και εργαλεία, για την προσέγγιση του κοινού πουτην ενδιαφέρει, και μπορούν να φέρουν καλά ή κακά αποτελέσματα.

Υπάρχει άραγε μαγική συνταγή που μπορεί να μας εξασφαλίσει ότι το μάρκετινγκ της επιχείρησης θα έχει πάντα θετικά αποτελέσματα; Hαπάντηση είναι σαφέστατα όχι.

Η σύγχρονη επιχείρηση καλείται να «επανεφεύρει» τους τρόπους επικοινωνίας με το κοινό της, για να επιτύχει όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα, που θα στηρίζονται σε ένα συγκεκριμένο πλάνο μάρκετινγκ, το οποίο θα εφαρμόζει με συνέπεια.

Στην καθημερινή επιχειρηματική πρακτική, χρησιμοποιούνται τεχνικές και δημιουργούνται καμπάνιες επικοινωνίας που σχεδιάζονται   με βάση τον τρόπο σκέψης της επιχείρησης και όχι τον τρόπο με τον οποίο σκέπτεται ο καταναλωτής. Η συγκεκριμένη διαπίστωση αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς την επιτυχία του μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Αυτό λοιπόν που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση είναι να μπει «στα παπούτσια του καταναλωτή» και να σχεδιάσει την καμπάνιατης, με βάση τις ανάγκες του καταναλωτή και όχι της επιχείρησης.

Παράλληλα στο μάρκετινγκ δεν μπορεί να περιμένει κανείς άμεσα αποτελέσματα. Το «ταξίδι» της επικοινωνίας, θα πρέπει να στηρίζεται στη δημιουργία αξίας για τον πελάτη μας, και στην συναισθηματική ταύτιση με το κοινό της. Μια επιχείρηση λοιπόν που θέλει να κερδίσει «μερίδιο καρδιάς» στην αγορά στόχο, και να χτίσει μια σχέση με τον πελάτη, θα πρέπει να δώσει τον απαραίτητο χρόνο στο εγχείρημα της.

Για αυτό θα πρέπει να πειραματιστεί και να τολμήσει .Ότι είναι καλό για τον ανταγωνιστήδεν σημαίνει ότι είναι καλό και για τη δική μας επιχείρηση, αφού κάθε επιχείρηση είναι διαφορετική. Θα πρέπει επομένως να εφεύρουμε δικούς μας τρόπους επικοινωνίας και να τολμήσουμε να τους δοκιμάσουμε, μετρώντας τα αποτελέσματα.

Στη σημερινή πραγματικότητα, η επικοινωνία, δεν μπορεί να περιοριστείσε ένα μόνο κανάλι. Για αυτό το μήνυμα της επιχείρησης, θα πρέπει να διαχέεται σε περισσότερα κανάλια επικοινωνίας, λέγοντας πάντα την αλήθεια για το προϊόν και για την ίδια.

Η διαφοροποίηση, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, είναι επίσης σημαντική, καθώς η απουσία της σημαίνει ότι η επιχείρηση δεν έχει κάποια ταυτότητα στην αγορά, και έτσι δεν δίνει στους αγοραστές της επαρκείς λόγους για να την προτιμήσουν.

Για το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης δεν υπάρχουν γρήγορα αποτελέσματα ούτε μαγικές λύσεις. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι στόχος μας είναι να πάμε μακριά και όχι γρήγορα. Ότι υπόσχεται γρήγορα αποτελέσματα με μικρό κόστος συνήθως αποτυγχάνει ενώ ότι γίνεται με κόπο και συντονισμένη προσπάθεια συνήθως αποδίδει καρπούς, που «μένουν» σε μια επιχείρηση.

Η ανανέωση και η εξεύρεση νέων τρόπων επικοινωνίας είναι αυτή που δίνει διαχρονικότητα στην επιχείρηση, στα προϊόντα της και στην εξυπηρέτηση που παρέχει.

 

TAGS