popup_image

Έρευνα: Η σημασία της, στη σύγχρονη επιχείρηση.

Δημοσιεύτηκε στις 19/11/2018    

του Διομήδη Χόνδρου

«Δεν μπορείς να διαχειριστείς ότι δεν μπορείς να μετρήσεις».

Στο παρελθόν, οι επιχειρήσεις, τα στελέχη, οι επιχειρηματίες ήταν σε άμεση επαφή με τους πελάτες τους. Με την ανάπτυξη όμως του μάρκετινγκ, οι επιχειρήσεις απομακρύνθηκαν από τους πελάτες, και η επικοινωνία μεταξύ του πελάτη και της επιχείρησης άρχισε να γίνεται με τρόπο περισσότερο απρόσωπο. Παρόλο όμως που το σύγχρονο επιχειρείν έγινε αρκετά πιο πολύπλοκο, η ανάγκη για την πληροφορία, για τις εξελίξεις του κλάδου και της αγοράς παρέμεινε αμετάβλητη.

Στις μέρες μας, δεν αρκούν πλέον για μια επιχείρηση η γνώση η διαίσθηση ή η εμπειρία του επιχειρηματία για να ληφθεί μια απόφαση . Πλέον απαιτούνται περισσότερες πληροφορίες για να λάβουμε επιχειρηματικές αποφάσεις, για αυτό η έρευνα αγοράς, έχει εξελιχτεί σε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για το σύγχρονο μάρκετινγκ.

Η έρευνα μάρκετινγκ, ως τμήμα της έρευνας αγοράς, σκοπό έχει να βοηθήσει την επιχείρηση, να καταστρώσει την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ και να ελέγξει τις διάφορες διαδικασίες μάρκετινγκ της επιχείρησης. Μέσω αυτής της διαδικασίας, η επιχείρηση μπορεί να γνωρίσει επακριβώς τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών, και να μειώσει σημαντικά το ρίσκο που περιέχεται σε κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα.

Οι μεγάλες επιχειρήσεις, γνωρίζουν πολύ καλά την χρησιμότητα και τη σημασία της  έρευνας μάρκετινγκ, και την χρησιμοποιούν στην καθημερινή επιχειρηματική τους πρακτική. Για τη χρησιμότητα της απομένει να πεισθούν και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Σε ένα κόσμο που οι αγορές πληθαίνουν και εξελίσσονται ραγδαία, κρίνεται πλέον απαραίτητο να δημιουργηθούν σε μια επιχείρηση μηχανισμοί για την μελέτη και την αξιολόγηση τους. Η έρευνα μάρκετινγκ συνδέει την επιχείρηση με το περιβάλλον της αγοράς που δραστηριοποιείται και διευκολύνει την επιχείρηση στο να λάβει αποφάσεις για το τι προϊόντα να σχεδιάσει και για ποιους.

Η διαπίστωση αυτή στις μέρες μας είναι πολύ σημαντική καθώς η αγορά και οι ανάγκες των καταναλωτών αλλάζουν συνεχώς, και η επιχείρηση που θέλει να είναι ανταγωνιστική και αποτελεσματική, θα πρέπει να τις παρακολουθεί, ώστε να λαμβάνει τις σωστές αποφάσεις και να σχεδιάζει τις κατάλληλες στρατηγικές και προγράμματα.

Μέσα από την έρευνα η επιχείρηση μπορεί να εντοπίσει προβλήματα που πρέπει να διορθώσει και λειτουργεί αποτρεπτικά σε προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν.

Ο έλεγχος της απόδοσης του μάρκετινγκ, μέσω της έρευνας, είναι πολύ σημαντικός. Η επιχείρηση μπορεί να ελέγξει αν οι στρατηγικές που ακολουθήθηκαν είναι αποτελεσματικές για την ίδια και τον καταναλωτή, να αναδείξει τις ευκαιρίες που μπορεί να εκμεταλλευθεί, και να αξιολογήσει τις στρατηγικές που χρησιμοποιεί, έχοντας πάντα ως βασικό στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας του μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Εν κατακλείδι μια μικρομεσαία επιχείρηση που υιοθετεί την έρευνα στην καθημερινή επιχειρηματική της πρακτική:

  • Μπορεί να είναι περισσότερο σίγουρη για την αγορά που δρα.
  • Να δημιουργεί καλύτερα και αποδοτικότερα σχέδια μάρκετινγκ.
  • Να παρέχει καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες της.
  • Να γνωρίζει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της και του ανταγωνισμού.
  • Να προλαμβάνει τις αποτυχίες.
  • Να μειώσει το επιχειρηματικό ρίσκο.
  • Να παρέχει εμπιστοσύνη στους πελάτες και καλύτερο after sales service και συνεπώς να δημιουργεί καλύτερη πιστότητα.
  • Να μετρήσει τα αποτελέσματα , και επομένως να διαχειριστεί όλες τις διαδικασίες μάρκετινγκ της επιχείρησης.
  • Να αυξήσει την πελατειακή βάση, και να δημιουργήσει προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καταναλωτή.

 

 

 

 

 

 

 

TAGS