popup_image

Εταιρική κοινωνική ευθύνη & Covid 19

Δημοσιεύτηκε στις 25/05/2020    

« Να τολμάς και αν αποτύχεις μάθε και δράσε διαφορετικά».

Στην μετά - κορωνοϊου εποχή, οι μάρκες έχουν διαπιστώσει ότι αυτή η κατάσταση απαιτεί συλλογική δράση και ουσιαστική συνεργασία σε όλα τα επίπεδα. Οι πράξεις των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης του Covid 19, για τους ανθρώπους τους, την κοινωνία και τους καταναλωτές θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό την επιβίωση τους στο νέο οικονομικό περιβάλλον. Είναι ξεκάθαρο ότι οι επιχειρήσεις πλέον δεν χρειάζονται μόνο διαφήμιση αλλά αλληλεπίδραση με το καταναλωτικό κοινό και πρόνοια για την κοινωνία.

Το εμείς έρχεται να αντικαταστήσει το εγώ. Οι μάρκες θα πρέπει να στηρίξουν αυτήν την έννοια και να αποδείξουν έμπρακτα πως είναι μαζί με την κοινωνία και όχι απέναντι. Για να συντονιστούν επομένως με τους καταναλωτές θα πρέπει να επανεξετάσουν ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Αξίες όπως η ασφάλεια και η αλληλεγγύη φαίνεται να κερδίζουν έδαφος αυτή την εποχή. Οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα που θα τους κάνουν να νιώσουν περισσότερο ασφαλείς, όχι μόνο εκείνοι αλλά και οι οικογένειες τους. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις ανησυχίες των καταναλωτών, μπορούν να κερδίσουν μερίδιο αγοράς στην νέα πραγματικότητα, δημιουργώντας ένα προϊόν που θα ανταποκρίνεται με συνέπεια και αξιοπιστία σε αυτές.

Η πανδημία δημιούργησε νέες προκλήσεις βάζοντας στο μικροσκόπιο τις κοινωνικές ανισότητες και την υγειονομική περίθαλψη των ανθρώπων. Οι μάρκες λοιπόν εδώ θα πρέπει να δείξουν στην πράξη ότι νοιάζονται όχι μόνο για αυτό που είναι υγιές για εκείνες αλλά για το κοινωνικό σύνολο. Η σύνδεση αυτή της επιχείρησης με την κοινωνία αποτελεί ουσιαστικά την γέφυρα για την δημιουργία ισχυρών δεσμών μεταξύ της επιχείρησης και του καταναλωτή.

Οι μάρκες καλούνται να γίνουν όχι μόνο κοινωνικά υπεύθυνες, αλλά να μας δείξουν τον δρόμο για το πώς θα βγούμε από αυτήν την κρίση εφοδιάζοντας τους καταναλωτές με προϊόντα και υπηρεσίες που αφενός θα καλύπτουν τις ανάγκες τους και αφετέρου θα απαλύνουν τον πόνο που προκάλεσε η πανδημία. Τα προϊόντα τους επομένως θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν αυτήν την προσπάθεια;, κάνοντας με την χρήση τους τον καταναλωτή να κατανοήσει ότι η επιχείρηση πραγματικά κουράστηκε για να δημιουργήσει αυτό το προϊόν.

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης δεν θα πρέπει να είναι μια απλή δωρεά της επιχείρησης προς την κοινωνία με την μορφή της φιλανθρωπίας αλλά θα πρέπει να είναι συνδεδεμένοι με την εταιρική αποστολή και τον σκοπό λειτουργίας της εκάστοτε επιχείρησης.

Η επανεκκίνηση της οικονομίας θα δείξει πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στην οικονομία σε αυτή την νέα πραγματικότητα της συλλογικής υπευθυνότητας και δράσης. Πλέον κάθε επιχείρηση θα πρέπει να μιλά στην καρδιά του καταναλωτή και να δείχνει έμπρακτα ότι είναι μαζί με την κοινωνία και όχι απέναντι.

 

 

 

TAGS