Γνωριμία με την ηλεκτρομυοδιέγερση

Δημοσιεύτηκε στις 09/10/2018    

Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο γνωστή γίνεται η προπόνηση με χρήση μηχανημάτων Ηλεκτρομυοδιέγερσης (γνωστής ως EMS-ELECTROSTIMULATION), κερδίζοντας συνεχώς την εκτίμηση αθλητών και απλών ασκουμένων.

Η εντυπωσιακή αυτή αύξηση των ανθρώπων που επιλέγουν τον συγκεκριμένο τρόπο άσκησης δεν είναι τυχαία και τα πλεονεκτήματα  είναι πολλαπλά. Ας δούμε συνοπτικά τι είναι αυτό που το κάνει τόσο ελκυστικό και αν τελικά αυτό αποτελεί άλλη μια μόδα, που όπως άλλες εμφανίστηκαν και πέρασαν ή με κάποιο τρόπο αυτό αποτελεί το μέλλον…

Γιατί Ηλεκτρομυοδιέγερση;

1. Όσον αφορά τους μεγάλους μυς του σώματος, όπως είναι οι γλουτοί, τετρακέφαλοι και δικέφαλοι μηριαίοι, η σωστή εκγύμνασή τους απαιτεί μεγάλες αντιστάσεις και ασκήσεις, που είναι ιδιαίτερα επίπονες για το μυοσκελετικό μας σύστημα. Σε μια προπόνηση με βάρη επιβαρύνονται δραματικά γόνατα και μέση, με μεγάλη πιθανότητα να δημιουργηθούν μακροπρόθεσμα ένα πλούσιο ταμείο μυοσκελετικών προβλημάτων. Με το EMS οι αντιστάσεις μπορούν να φτάσουν στο μέγιστο επίπεδο για τους μύες, επιτυγχάνοντας τάχιστα την καλύτερη αισθητική εικόνα, χωρίς τον παραμικρό τραυματισμό στις αρθρώσεις.

2. Σε ένα πρόγραμμα προπόνησης με βάρη ή και σε οποιοδήποτε αερόβιο πρόγραμμα όταν γυμνάζουμε το πόδια μας, το άνω μέρος σώματος είναι αδρανές και το αντίστροφο με αποτέλεσμα ο πραγματικός χρόνος προπόνησης στον κάθε μυ, μαζί με τα διαλείμματα, να είναι τελικά μικρός. Αντίθετα, σε μια προπόνηση με  μηχάνημα ηλεκτρομυοδιεγερσης για 30΄οι μύες συσπώνται στο μέγιστο της δύναμής τους ασταμάτητα, με αποτέλεσμα ο όγκος της προπόνησης να είναι πραγματικά μεγάλος! Η αντίστοιχη σε ένταση προπόνηση σε ένα γυμναστήριο θα γινόταν μόνο αν χωρίζαμε την προπόνηση των μυών σε τρεις διαφορετικές μέρες, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εκτελέσουμε αρκετά σετ στον κάθε μυ την εκάστοτε μέρα. Συνεπώς, ένα τριήμερο πρόγραμμα ενδυνάμωσης σε όλο το σώμα μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με μια μόνο συνεδρία Ηλεκτρομυοδιέγερσης. Φυσικά την επομένη από ένα πρόγραμμα EMS δεν προτείνεται να είμαστε αδρανείς, αλλά μπορούμε να κάνουμε μια δραστηριότητα που μας ευχαριστεί, όπως είναι το ποδήλατο, το τρέξιμο ή μια πεζοπορία και όχι να κλεινόμαστε όλες τις μέρες σε ένα γυμναστήριο.

3. Μια σύσπαση που προέρχεται από μηχανήματα EMS κινητοποιεί μεγαλύτερο μέρος μυικών ινών στον εκάστοτε μυ σε σχέση με την παραδοσιακή προπόνηση. Σε ένα προπονημένο μυ, δηλαδή και κατά την διάρκεια ενός προγράμματος με βάρη, μπορούμε να κινητοποιήσουμε το 60-65% των μυικών ινών, ενώ αντίθετα σε σύσπαση που προκαλείται από μηχανήματα ηλεκτομυοδιέγερσης κινητοποιείται το 90-95% των μυϊκώνινών στον ίδιο μυ.

4. Η καρδιά δουλεύει ταυτόχρονα για όλο το σώμα, αφού προσπαθεί να στείλει αίμα παντού με αποτέλεσμα να προπονείται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο.

5.Το σώμα μας λόγω της αυξημένης έντασης και της ταυτόχρονης σύσπασης των μυών εκκρίνει μεγαλύτερα επίπεδα ορμονών με αποτέλεσμα την αποδοτικότερη μείωση του λίπους αλλά και την αύξηση της μυϊκής μας μάζας.

6. Εντυπωσιακή αύξηση της ιδιοδεκτικότητας, ισορροπίας και αλτικότητας.

7.Ελευθερία και εύρος κινήσεων.

Βέβαια πριν ξεκινήσουμε ένα πρόγραμμα Ηλεκτομυοδιέγερσης θα πρέπει πρώτα να συμβουλευτούμε τον ιατρό μας, να ελέγξουμε την αρτιότητα εκπαίδευσης αυτού που θα μας γυμνάσει και να λάβουμε σοβαρά υπόψιν μας της αντενδείξεις αυτού του είδους προπόνησης που συνοπτικα είναι:

  • Καρδιαγγειακά προβλήματα (Καρδιακός βηματοδότης, Bypass)
  • Εγκυμοσύνη
  • Σοβαρή διαταραχή του κυκλοφορικού και κυκλοφορική διαταραχή στις αρτηρίες
  • Κοιλιακό τοίχωμα ή βουβωνοκήλη
  • Φυματίωση
  • Αρτηριοσκλήρωση σε προχωρημένο στάδιο
  • Σακχαρώδη διαβήτη
  • Σοβαρές νευρολογικές ασθένειες
  • Αυτοάνωσα νοσήματα
  • Επιληψία
  • Πυρετό, οξείς βακτηριακές ή ιογενείς μολύνσεις
  • Αιμορραγία και τάση έντονων αιμορραγιών (αιμοφιλία)
  • Θρόμβωση
  • Πρόσφατες φλεγμονές και τραύματα
  • Τεχνητά μέλη / Βίδες σε κατάγματα
  • Ανωμαλίες αρτηριακής πίεσης
  • Νεοπλασματικές ασθένειες (καρκίνος)
  • Σπιράλ (Coil)
  • Προβλήματα στα νεφρά

Στο ερώτημα τώρα πόσες φορές την εβδομάδα είναι αρκετό κάποιος να κάνει ηλεκτομυοδιέγερση η απάντηση είναι 2 φορές την εβδομάδα είναι αρκετό και ποτέ να μην ξεπερνάει τις 3.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΔΩΝΙΣ ΤΗΛ 2271021331

TAGS

//-->