Γνωρίζοντας τα μυστικά της επιτυχημένης παράδοσης

Δημοσιεύτηκε στις 20/03/2018    

Με τις ρίζες στο 1896 και με συνταγή από πάππου προς πάππου, η ποτοποιία Στουπάκη ανοίγει το δρόμο για το μέλλον με ένα όνειρο που κάθε μέρα γίνεται πραγματικότητα.

Εγκατεστημένη σε ένα υπέροχο καταπράσινο φυσικό τοπίο η Ποτοποιία Στουπάκη δεσπόζει και σε καλωσορίζει να την επισκεφθείς. Στην είσοδο των υπερσύγχρονων εγκαταστάσεων, το μάτι πέφτει στην επιγραφή με τη χρονολογία 1900, υποδηλώνοντας την ιστορία και την παράδοση του γνωστού ούζου Στουπάκη.

Μπαίνοντας στο φιλόξενο χώρο παρέα με την κάμερα του Χιακού Λαού είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε τον καφέ μας με τους δυο από τους τέσσερεις ιδιοκτήτες της μεγάλης χιώτικης Ποτοποιας και συνάμα να γνωρίσουμε την ιστορία του αγαπημένου μας, σταθερά εδώ και χρόνια, ούζου και να ταξιδέψουμε στο χρόνο από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα.

Οι απαρχές:

Ο παππούς Στουπάκης από το Δαφνώνα αποφασίζει παράλληλα με το ελαιοτριβείο που διατηρούσε στο χωριό να ιδρύσει την Ποτοποιία το 1896 με έδρα όμως το Τάλαρος. Με μεράκι για την τεχνη του ούζου και με μια εμπνευσμένη συνταγή θέτει τη βάση της γεύσης και της ποιότητας. Λίγα χρόνια αργότερα μετεγκαθίσταται η Ποτοποιία στο Δαφνώνα η οποία λειτουργεί οικογενειακά.

Η περίοδος της Ανασυγκρότησης:

Ο Γιάννης Στουπάκης, αναλαμβάνει τα ηνία της Ποτοποιίας το 1994 και την ανασυγκροτεί. Όνειρό του πάντα ήταν η εξέλιξη και οι ανοιχτοί ορίζοντες, θέλοντας να μεταφέρει το ούζο Στουπάκης και εκτός Χίου.

Η συνεργασία ορόσημο:

Το 2008 έμελε να σταθεί ορόσημο για την Ποτοποιία, αφού το όνειρο έλαβε σάρκα και οστά με τη συνεργασία του Γιάννη Στουπάκη με τη γνωστή στους επιχειρηματικούς κύκλους οικογένεια Χαβιάρα με την οποία συνδεόταν με δεσμούς συγγένειας και αληθινής φιλίας. Όπως αναφέρει «πάντα ονειρευόμουν την επέκταση και την εξωστρέφεια, ελλείπε όμως το επενδυτικό κεφάλαιο, αλλά και η γνώση του μάρκετινγκ».

Από την πλευρά του ο Μανώλης Χαβιάρας, αναφέρει πως το μυστικό της επιτυχίας είναι ο καταμερισμός των υποχρεώσεων στο πεδίο που καθένας είναι ειδικός με πνεύμα αγαστής συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Έκαστος στο είδος του δηλώνουν και οι δύο, εξηγώντας πως έχουν κατανείμει τις αρμοδιότητες και καθένας ξέρει ακριβώς τι πρέπει να κάνει συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο.

Τα προϊόντα:

εκτός από το φημισμένο καζανιστό ούζο, βρίσκονται εν αναμονή 26 νέες συνταγές, ενώ κυκλοφορεί και έκδοση ούζου διπλής απόσταξης, πιο είναι πιο δυνατό και φινετσάτο. Παράλληλα, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από τα μυρωδάτα λικέρ: Μαστίχα από 100% απόσταξη, Μανταρίνι από χιώτικο μανταρίνι και εκχύλιση μαντερινέλαιου, Τριαντάφυλλο με πρώτες ύλες από τον Άγιο Γιώργη, Φράουλα και Μέντα, αλλά και το γνωστό μαστιχόνερο.

Μυστικό Επιτυχίας:
Σημαντικό στοιχείο της γεύσης του ούζου αποτελεί ο γλυκάνισος από τη Β.Χίο, στηρίζοντας παράλληλα και τους τοπικούς παραγωγούς, αλλά και τη διατήρηση της καλλιέργειας του φυτού στη Ν. Χίο.


Περιοχές διάθεσης - εξωστρέφεια - συνεργασίες:

Βασικό στοιχείο στρατηγικής αποτελεί η εξωστρέφεια η οποία χτίζεται με επισκέψεις σε εκθέσεις ανά τον κόσμο. Με συντονισμένες ενέργειες έχει επιτευχθεί ένα μεγάλο δίκτυο διάθεσης σε όλη την Αττική, την Κόρινθο, το Λουτράκη, την Κρήτη, τη Σύρο, τη Θεσσαλονίκη, την Αλεξανδρούπολη και πολλά ακόμα σημεία. Εκτός από την Ελλάδα τα προϊόντα της Ποτοποιίας διατίθενται στην Κύπρο, τη Γερμανία, την Αμερική, την Αγγλία, τη Γαλλία, Βουλγαρία και το Ισραήλ.



Όνειρα για το μέλλον:

Με τους καλύτερους οιωνούς και την κοινή ευχή των ιδιοκτητών για υγεία και δημιουργία διαγράφεται το μέλλον. Όπως αναφέρουν οι ιδιοκτήτες «ο άνθρωπος δε σταματά να βάζει στόχους, ενώ ευχής έργο θα ήταν τα παιδιά μας να γίνουν οι συνεχιστές της οικογενειακής παράδοσης».

TAGS