popup_image

Η θέση του marketing στην επιχείρηση

Δημοσιεύτηκε στις 11/09/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

«Να μην εύχεσαι για λιγότερα προβλήματα αλλά να δουλεύεις για περισσότερες ικανότητες».

Όλες οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στα πλαίσια μιας οργανωμένης κοινωνίας προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες, που απολαμβάνουν τα μέλη τη καταβάλλοντας ασφαλώς το ανάλογο τίμημα.  Η διαδικασία αυτή αντιπροσωπεύει την εμπορική λειτουργίας της επιχείρησης.

Ωστόσο όπως είναι γνωστό αυτό που αγοράζουμε σήμερα είναι η αξία του προϊόντος και όχι το προϊόν αυτό καθεαυτό. Με τον όρο αξία εννοούμε την διαφορά μεταξύ της τιμής που πληρώνουμε για ένα προϊόν και της ικανοποίησης που αποκομίζουμε από την χρήση του.

Αυτό καθιστά σαφές ότι στην σύγχρονη επιχείρηση η εμπορική λειτουργία της και αποτελεί κομβικής σημασίας τμήμα για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Το μάρκετινγκ αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο κρίκο της αλυσίδας αξίας της επιχείρησης και πρέπει να υποστηρίζεται από τις υπόλοιπες λειτουργίες με στόχο πάντα τη μέγιστη συμβολή στη δημιουργία αξίας για τους πελάτες της.

Με δεδομένο των μεγάλο αριθμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που λειτουργούν στην αγορά είναι σημαντικό αυτές να εφαρμόζουν τις βασικές αρχές και τεχνικές του σύγχρονου μάρκετινγκ στην καθημερινή επιχειρηματική πρακτική. Στην πράξη όμως υπάρχει μεγάλη διαφορά. Ο προσωπικός χαρακτήρας, οι περιορισμένοι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι έχουν ως αποτέλεσμα την απουσία τέτοιων τμημάτων από την επιχείρηση και την περιορισμένη εφαρμογή αυτών των τεχνικών.

Σήμερα η σημασία της εμπορικής λειτουργίας μιας επιχείρησης έχει αυξηθεί σημαντικά. Γενικά πιστεύεται πως το μάρκετινγκ έχει να κάνει με τις πωλήσεις ή τη διαφήμιση και συχνά οι επιχειρηματίες θεωρούν πως κάνουμε μάρκετινγκ για να « πουλήσουμε αυτό που φτιάχνουμε». Η άποψη αυτή είναι συνήθως λανθασμένη καθώς πρόκειται για την λειτουργία εκείνη που περιλαμβάνει κρίσιμο προγραμματισμό και λήψη σημαντικών αποφάσεων για μια επιχείρηση.

Η εμπορική λειτουργία της επιχείρησης, διασφαλίζει περισσότερους πελάτες και περισσότερες πωλήσεις, αμβλύνει τον ανταγωνισμό, ενισχύει την εικόνα της, βοηθά την επιχείρηση να διατηρήσει τους πελάτες της, και δίνει το προβάδισμα σε σχέση με τις λοιπές επιχειρήσεις του κλάδου.

Η κερδοφορία, η ρευστότητα και η ανάπτυξη της σύγχρονης επιχείρησης μπορούν να αυξηθούν σημαντικά αν αυτές εστιάσουν στην επεξεργασία της αγοράς, για να δουν τι παραπάνω μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους και με ποια προϊόντα μπορούν να καλύψουν καλύτερα τις ανάγκες τους.

Πως μπορούν να προσεγγίσουν νέους πελάτες, κερδίζοντας μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Όλα τα παραπάνω αφορούν ζητήματα που σχετίζονται άμεσα με την εμπορική λειτουργία της επιχείρησης, και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την επιβίωση και ανάπτυξη της.

Η αναγνώριση επομένως της σημασίας της εφαρμογής των αρχών του σύγχρονου μάρκετινγκ στη μικρομεσαία επιχείρηση είναι επιβεβλημένη. Η αναγκαιότητα αυτή μπορεί να καλυφθεί από την εμπορική λειτουργία της επιχείρησης, που θα φροντίζει για την έρευνα αγοράς, την αξιολόγηση των ενεργειών μάρκετινγκ της επιχείρησης, την διαφήμιση και τις λοιπές δημοσιότητες. Στη λογική αυτή θα ήταν επωφελής η μελέτη της ύπαρξης ενός οργανωμένου τμήματος εμπορικής διαχείρισης για την μικρομεσαία επιχείρηση, με σκοπό την ομαλή λειτουργία της , την αύξηση της κερδοφορίας της και την ανάπτυξη της.

 

TAGS