ΛΑ.Σ. Δ. Χίου: Οι προτάσεις μας επί της δημιουργίας πολιτιστικής δομής στη Δασκαλόπετρα

Δημοσιεύτηκε στις 15/05/2018    

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Βροντάδου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 14-5-2018, συζητήθηκαν μεταξύ άλλων και οι προτάσεις των παρατάξεων σχετικά με τη δημιουργία πολιτιστικής δομής, για την ανάδειξη του χώρου της Δασκαλόπετρας. Παραβρέθηκαν οι εκπρόσωποι της Λαϊκής Συσπείρωσης Δ. Χίου Κλαίρη Κωστάλα και Φραγκούλης Π. Κυλαδίτης οι οποίοι πρότειναν τα εξής:

«Επειδή για τη Λαϊκή Συσπείρωση ο πολιτισμός δεν είναι εμπόρευμα, αλλά  κοινωνικό αγαθό που πηγάζει από το λαό και απευθύνεται στο λαό, είναι η συμμετοχή, η συλλογικότητα, η ανάγκη για βοήθεια και αλληλοϋποστήριξη μέσω των Τεχνών και της καθημερινότητας, είναι να δημιουργείς, καθημερινά, αγωνιζόμενος για ένα καλύτερο αύριο, μόνο υπ’ αυτό το πρίσμα θα μπορούσαμε να θέσουμε τις προτάσεις μας σχετικά με τη δημιουργία πολιτιστικής δομής για την ανάδειξη του χώρου της Δασκαλόπετρας (Ιερό Κυβέλης), όπου εικάζεται ότι ο Όμηρος δίδασκε τα Έπη του.

»Εφόσον το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο Αγ. Γεωργίου αποφάσισε, εκτός από την ενοικίαση στο δήμο του οικήματος που βρίσκεται εκεί και τη δωρεάν παραχώρηση του περιβάλλοντα χώρου, ώστε να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της ανάπλασης της περιοχής, οι παρεμβατικές προτάσεις μας είναι:

»α. Όσον αφορά τον περιβάλλοντα χώρο

  • Ο χώρος στάθμευσης και η πρόσβαση σ’ αυτόν να μείνει ως έχει προς χρήση των περιοίκων, των επισκεπτών, των λουομένων και των κυκλοφοριακών αναγκών (αναστροφή λεωφορείων) κ.λπ. Μέτρα ανάπλασης σ’ αυτόν μπορούν να γίνουν όσον αφορά τις διαγραμμίσεις στάθμευσης, τη φύτευση περισσότερου πρασίνου, διευθέτησης των κάδων απορριμμάτων. Σε κάθε περίπτωση με τον προσήκοντα σεβασμό στον αρχαιολογικό χώρο και χωρίς προκλητικές παρεμβάσεις που  θα δυσκολέψουν την καθημερινότητα των κατοίκων.
  • Η παιδική χαρά  και το γηπεδάκι της καλαθοσφαίρισης να συντηρηθούν, να βελτιωθούν και να μείνουν ελεύθερα για καθημερινή χρήση.
  • Ο αύλειος (τσιμεντοστρωμένος) χώρος του κτιρίου να πλακοστρωθεί και να δημιουργηθεί μικρό πεταλοειδές αμφιθέατρο με πέτρινα ή ξύλινα καθίσματα όχι ψηλότερα των δύο διαζωμάτων και να μείνει ελεύθερος χώρος γύρω από αυτό.
  • Οριοθέτηση πλατιού διαδρόμου πρόσβασης στην ακτή.
  • Ανάπλαση της ήδη υπάρχουσας περιπατητικής διαδρομής (περιοχή με φοίνικες και ελιές) κατά μήκος και πάνω από την ακτή με παρουσίαση λειτουργικών μηχανικών αντικειμένων σχετικών με τη ζωή, την εξέλιξη και τις ασχολίες των κατοίκων της περιοχής.

»Β. Όσον αφορά το οίκημα:

  • Δημιουργία βιβλιοθήκης  και αναγνωστηρίου με επιστημονικά συγγράμματα, και κάθε είδους εποπτικό υλικό που θα αναδεικνύει την ιστορία της περιοχής ανά εποχή (Αρχαία, Βυζαντινή, Νεότερη, Πρόσφατη), αλλά  και τη λαϊκή της παράδοση (αλιεία, ναυπηγική τέχνη κ.λπ.)
  • Δημιουργία εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας που  θα συνδυάζει την τοποθεσία του σήμερα με αναπαραστάσεις του τότε.
  • Διαδραστικοί πίνακες ξενάγησης (για επισκέπτες και μαθητές)
  • Εκπαιδευτικό υλικό εναλλακτικής διδασκαλίας για το συγκεκριμένο χώρο πολιτισμικής αναφοράς.
  • Πίνακες χρονολογικοί εμπλουτισμένοι με ιστορικές πηγές (σκίτσα, γκραβούρες, φωτογραφίες ευρημάτων)
  • Καθίσματα και βήμα για παρακολούθηση σεμιναρίων, ομιλιών, εκδηλώσεων με κατάλληλο οπτικοακουστικό και μεταφραστικό σύστημα, ψηφιακά μηχανήματα προβολών.

Κυρίως η διαμόρφωση του χώρου, λαμβανομένης υπόψη και της αρχαιολογίας, θα πρέπει να αποτυπώνει αυτό που σημαίνει για τους Βροντάδουσους η Δασκαλόπετρα (Βρύση Πασά) μια ζωή, χώρος διασκέδασης και αναψυχής με το πάντρεμα βουνού και θάλασσας.

Γενικά μια τέτοια δομή πιστεύουμε πως  θα συμβάλλει στην εκπαίδευση, στη γνώσητης ιστορικής και πολιτισμικής μας ταυτότητας, καθώς και της λαϊκής μας παράδοσηςκαι κληρονομιάς, γι αυτό και πρέπει να σχεδιαστεί επιστημονικά, λαβαίνοντας υπόψη αυτό που τονίσαμε αρχικά, ότι δηλαδή ο πολιτισμός είναι κοινωνικό αγαθό που πηγάζει από το λαό και ξαναγυρίζει στο λαό σαν κατάκτηση και δικαίωμα.-

 

TAGS

//-->