popup_image

Με τα φτερά του Γιάννη Μυρίση

Δημοσιεύτηκε στις 10/03/2020    

Η εξωστρέφεια βάζει  γερά τα θεμέλια της εκτόξευσης της ανάπτυξης  των τοπικών μας βιοτεχνιών, επιχειρήσεων, με την προώθηση και πώληση των  προϊόντων μας στο εξωτερικό. Προϋπόθεση για την επιτυχία αυτής της προοπτικής είναι η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και η συνεργασία των επιχειρηματιών με μια καλή, σοβαρή, αντιπροσωπεία στην χώρα που θέλουν να επεκταθούν.

Η επέκταση των πωλήσεων στο εξωτερικό είναι η μοναδική  ζωοδόχος πηγή ανάπτυξης. Η εταιρεία Yiannis Distributing του Χιώτη Γιάννη Μιρίση, με έδρα τη Βοστώνη της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ λειτουργεί ως διελκυστίνδα και προωθεί στην αγορά της Αμερικής Ελληνικά προϊόντα.

Ο Ι. Μυρίσης ήρθε στη Χίο με ομογενείς επιχειρηματίες του κλάδου της σίτισης και μαζί με τις ποτοποιίες Ψυχής και Αριούσιος παρουσίασαν την προώθηση των προϊόντων των δύο εταιρειών στην μεγάλη  Αμερικάνικη αγορά με κύριο χαρακτηριστικό όπλο την ποιότητα των εξαγώγιμων προϊόντων.

 

Γιάννης Μυρίσης - Yiannis Distributing

« Τα προϊόντα υπάρχουν ήδη στην Αμερική, προωθούνται και στόχος μας είναι να πάνε σε  όλη την Αμερική. Γεννήθηκα στην Αμερική, η Yiannis Distributing είναι μια εταιρεία εμπορίου, τα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε έχουν κερδίσει πολλά βραβεία, όπως τα χιώτικα προϊόντα που αντιπροσωπεύουμε, το ούζο,  η μαστίχα και τα κρασιά. Αυτό που κάνω είναι καθήκον μου, γιατί είμαι Χιώτης και θεωρώ καθήκον μου να αντιπροσωπεύω τα Χιώτικα προϊόντα στην Αμερική. Αλλά αν δεν είχα τους πελάτες, τους παραγωγούς, τα εστιατόρια, τα μαγαζιά, τις κάβες δεν θα μπορούσα να πετύχω τίποτα. Η ομάδα που είναι μαζί μου έχει έρθει από το εξωτερικό, έχουν Ελληνικά εστιατόρια στην Αμερική, στηρίζουν τα Ελληνικά προϊόντα. Ως εταιρεία δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα αν δεν ήταν τα μαγαζιά που στηρίζουν τα Ελληνικά προϊόντα, σε αυτούς τους επιχειρηματίες αξίζει ένα μεγάλο μπράβο γιατί προσπαθούν να προωθούν τα Ελληνικά προϊόντα. Εγώ τους τα πουλάω αλλά εκείνοι είναι οι πωλητές γιατί εκείνοι τα διαφημίζουν μέσα στα εστιατόρια και τις κάβες. Προ πάντως με τη μαστίχα που έχει γίνει  μια νέα μόδα στην Αμερική, να χρησιμοποιείται σε cocktail και martini. Και αυτό έχει αυξηθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια, έχει πετύχει».

Κώστας Ψυχής – Ποτοποιία «Ψυχής»

« Η παράδοση της ποτοποιίας μας ξεκινάει στα τέλη του 19ου αιώνα όταν ο προπάππους μου απόσταζε σύκα και στέμφυλα στο Βερβεράτο. Εκεί ο παππούς μου έμαθε την τέχνη της απόσταξης  και το 1925 πήρε την πρώτη επίσημη άδεια ποτοποιίας. Στην αρχή η έδρα μας ήταν στο Βερβεράτο και μετά στην πόλη της Χίου στην παλιά Λαχαναγορά. Το 1970 ο πατέρας μου Παναγιώτης και ο θείος μου Γιώργος ανέλαβαν τα ηνία της ποτοποιίας. Το 2006, μια χρονιά ορόσημο για την ποτοποιία μας μεταφέραμε πάλι την έδρα μας στο Βερβεράτο, εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε, γενέτειρα του παππού μου, σε σύγχρονες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις. Η τρίτη γενιά της οικογένειας μας των ποτοποιών ανέλαβε την εταιρεία το 2011 και συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση. Στόχος μας η παραγωγή ποιοτικών προϊόντων, γι’ αυτό παράγουμε όλα τα προϊόντα μας με 100% απόσταξη.

Παράγουμε ούζο 38, 40 και 46 αλκοολικών βαθμών από απόσταξη 100% Χιώτικου γλυκάνισου, τσίπουρο διπλής απόσταξης 40 αλκοολικών βαθμών και λικέρ μαστίχας, προϊόν γεωγραφικής ένδειξης από 100% απόσταξη φυσικής μαστίχας Χίου.

Εξάγουμε τα προϊόντα μας σε πέντε χώρες ΗΠΑ, Κύπρο, Ελβετία, Τουρκία και Μεγάλη Βρετανία.

Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε όσο περισσότερο μπορούμε την εξαγωγική μας δραστηριότητα. Η γνωριμία με το Γιάννη έγινε μέσω κοινού γνωστού, οικογενειακού φίλου. Η διαφήμιση στην Αμερική θα είναι τα ίδια τα αποστάγματα μας,η ποιότητα  τους και η συμμετοχή σε εκθέσεις και εκδηλώσεις γευσιγνωσίας και event. Χρησιμοποιούμε Χιώτικο γλυκάνισο από την περιοχή των Φλατσίων, Βουνού, Νενήτων, που είναι άριστος ποιοτικά. Είναι μια ξεχωριστή ποικιλία, ιδιαίτερα αρωματικός, με ιδιαίτερο φινετσάτο άρωμα στο τελικό προϊόν. Είμαστε βραβευμένη εταιρεία με Ελληνικά και διεθνή βραβεία, έχουμε βραβευτεί στη Νέα Υόρκη με διπλό χρυσό στο  testing για το λικέρ μαστίχα. Επίσης έχουμε πάρει χρυσά βραβεία για το ούζο στην Αγγλία, στη Χιλή και πολλές άλλες διακρίσεις που μας κάνουν χαρούμενους και μας δίνουν κουράγιο να επενδύουμε στην ποιότητα, να παράγουμε ποιοτικά προϊόντα».

 

Δ. Κεφάλας –Ποτοποιία «Αριούσιος»

«Η  ποτοποιία του Αριούσιου παράγει κρασί. Ιδρυθήκαμε πριν 15 χρόνια και προσπαθήσαμε να φέρουμε πάλι στο προσκήνιο τον περίφημο Αριούσιο οίνο, το κρασί που είχε κάνει διάσημη τη Χίο στην αρχαιότητα. Στόχος της εταιρείας είναι να παράγει ποιοτικά προϊόντα, από την πρώτη στιγμή της ίδρυσης της ήταν εξωστρεφής. Πιστεύαμε πάντα ότι μπορούμε να σταθούμε στο εξωτερικό και εκεί θα πρέπει να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας. Είναι ευτυχής συγκυρία ότι από τα πρώτα χρόνια γνωριστήκαμε με το Γιάννη το Μιρίση, που βρίσκεται στην Αμερική και δουλεύει στην πολιτεία της Μασαχουσέτης, στη Βοστώνη. Συζητήσαμε πάρα πολλές φορές για το πώς θα μπορέσουμε να κάνουμε εξαγωγές, τι θα πρέπει να προσέξουμε και όλα αυτά που απαιτούνται για μια σοβαρή δουλειά και συνεργασία. Έτσι τώρα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ξεκινήσουμε μια συνεργασία  μαζί του, μέσω μιας πολύ μεγάλης εταιρείας. Αυτός οργάνωσε όλη αυτή την προσπάθεια. Η Χίος έχει ανάγκη τέτοιους ανθρώπους οι οποίοι την αγαπάνε πάρα πολύ, που μας δίνει τη δυνατότητα να εξάγουμε τα προϊόντα μας, που αυτό σημαίνει νέες θέσεις εργασίας, αύξηση των προϊόντων μας και των πωλήσεων τους. Αυτό φέρνει ταυτόχρονα αύξηση του συναλλάγματος στο νησί μας, που το έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη. Θεωρώ ότι προσπάθειες σαν αυτή που κάνει ο Γιάννης Μυρίσης έχουν τεράστια αξία και τεράστιο ενδιαφέρον για το νησί μας. Εκεί θα πρέπει να χτίσουμε το μέλλον μας. Πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά, τον ευχαριστώ γιατί αγαπά τόσο πολύ το νησί, για την τεράστια προσπάθεια που κάνει για να μπορέσει να το βοηθήσει όσο μπορεί οικονομικά. Είμαι σίγουρος ότι θα ψάξει, θα βρει και θα βοηθήσει και άλλους ενδιαφερόμενους, να πάμε όσο το δυνατόν πιο μακριά και πιο δυνατά τα τοπικά μας προϊόντα τα οποία πραγματικά είναι άριστα και το αξίζουν. Πιστεύω ότι μπορούμε να σταθούμε στο εξωτερικό και εκεί πρέπει να στρέψουμε όλη την προσπάθεια μας. Το προϊόν έχει φτάσει ήδη εκεί, έχουν γίνει ενέργειες προβολής και προώθησης, αλλά πάντα σε συνεννόηση με την εταιρεία. Γίνεται ότι πρέπει για να προβληθεί το προϊόν, να αυξηθούν οι πωλήσεις, να διαφημιστεί η Χίος. Βασιζόμαστε στην ποιότητα και στο brand name  των προϊόντων μας. Στο εξωτερικό δεν μπορείς να σταθείς αν δεν είναι ποιοτικό το προϊόν σου. Έχεις να παλέψεις με κολοσσούς, με την παγκόσμια αγορά, αν το προϊόν δεν είναι άριστο είναι πολύ δύσκολο να σταθεί. Ένα απλό παράδειγμα. Όσο συναισθηματικά και αν είναι δεμένος ο Γιάννης με τη Χίο και παίρνει εκεί τα προϊόντα μας, ο καταναλωτής δεν είναι δεμένος συναισθηματικά με το νησί, ούτε καν με την Ελλάδα οι περισσότεροι. Γι΄αυτό αν το προϊόν δεν είναι ποιοτικό δεν μπορεί να σταθεί. Πρέπει να τους δώσουμε κάτι το πολύ ιδιαίτερο, που θα τραβήξει τον καταναλωτή. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να σταθούμε στην παγκόσμια αγορά. Εμείς στο κρασί έχουμε κάποια μεγάλα πλεονεκτήματα, κάτι που είναι και θετικό και αρνητικό. Είναι οι ποικιλίες, οι οποίες είναι μοναδικές, δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον κόσμο. Αυτό δημιουργεί μια περιέργεια σε όλους να το δοκιμάσουν. Όμως ο κόσμος έχει μάθει στις Γαλλικές ποικιλίες και προσπαθεί να το προσαρμόσει σε ποια ποικιλία μοιάζει ή σε κάποιες άλλες γεύσεις και εκεί γίνεται ένας αγώνας. Αλλά το ότι οι ποικιλίες είναι μοναδικές, αυτό από μόνο του τραβάει το ενδιαφέρον του καταναλωτή και των επαγγελματιών».

ΙΣΤΟΡΙΑ

Η οικογένεια Μιρίση κατάγεται από τη Χίο, ο πατέρας του από το Βαρβάσι και αυτός γεννήθηκε στην Αμερική αλλά μεγάλωσε  στο Λατόμι. Γύρισε στην Ελλάδα τριών χρονών και όταν τελείωσε το Λύκειο επέστρεψε στο εξωτερικό. Τα πρώτα έξι χρόνια ασχολήθηκε με τα εστιατόρια, αλλά το 2007 ίδρυσε την εταιρεία Yiannis Distributing. Από μικρός ήθελε να ασχοληθεί με το εμπόριο ποτών. Δεν ασχολείται πλέον με την εστίαση, ασχολείται μόνο με την αντιπροσωπεία ποτών».

Δ. Μυωτέρης

TAGS