popup_image

Μίγμα Μάρκετινγκ

Δημοσιεύτηκε στις 15/07/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

«Το marketing είναι ουσιαστική κατανόηση… είναι στρατηγική, είναι παραγωγή αξίας, συνεχής έρευνα, παρακολούθηση και ανάλυση στοιχείων… είναι επικοινωνία και προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας».

Δομνίκα Σκρέτα.

Γνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά  και τις συνθήκες μέσα στις οποίες δρα η επιχείρηση μας, είμαστε σε θέση να επιλέξουμε τα τμήματα εκείνα που είναι σημαντικά για την δική μας επιχείρηση.

Επιλέγουμε την αγορά στόχο στην οποία αργότερα θα προωθήσουμε τα προϊόντα μας. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε πλήρη αντίληψη για τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που η επιχείρηση μας θέλει για πελάτες, την φύση των αναγκών τους, το σχεδιασμό των κατάλληλων προϊόντων για να καλύψουμε τις ανάγκες τους ,και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων που επιθυμούν οι μελλοντικοί πελάτες.

Έχοντας τη γνώση αυτή, θα πρέπει να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προσφέρουμε στην αγορά στόχο, την πολιτική των τιμών που θα ακολουθήσουμε, την μέθοδο διανομής και τα σημεία πώλησης, τις μεθόδους προώθησης πωλήσεων των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας.

Τα τέσσερα αυτά στοιχεία (προϊόν, διανομή, τιμολόγηση, προώθηση) συνθέτουν το μείγμα μάρκετινγκ της επιχείρησης μας και είναι ευρύτερα γνωστά στην ορολογία του μάρκετινγκ ως 4P (product, promotion, price, place).

Κανένα προϊόν η υπηρεσία δεν μπορεί να προωθηθεί αποτελεσματικά στην αγορά αν η επιχείρηση δεν καθορίσει αυτά τα τέσσερα στοιχεία. Αν ένα από αυτά λείπει τότε το προϊόν δεν μπορεί να προωθηθεί σωστά. Όσο πιο ποιοτικό το προϊόν μας τόσο υψηλότερο το κόστος παραγωγής και κατά συνέπεια η τιμή του στην αγορά. Όσο καλύτερα θέλουμε το προϊόν μας να φτάσει στον τελικό καταναλωτή τόσο περισσότερα σημεία πώλησης πρέπει να καθορίσουμε. Όσο περισσότερο γνωστό θέλουμε να γίνει το προϊόν μας στην αγορά τόσο περισσότερα έξοδα πρέπει να κάνουμε για την διαφήμιση του.

Θα πρέπει επομένως να συνεκτιμήσουμε όλα τα στοιχεία που αφορούν το προϊόν μας και να καθορίσουμε την ποιότητα που ανταποκρίνεται στις επιθυμίες των πελατών μας, την τιμή που οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να το αποκτήσουν, την διανομή και τα σημεία πώλησης που είναι εύκολα προσπελάσιμα για τους καταναλωτές, και τέλος την προώθηση ώστε τα προϊόντα μας να γίνουν γρήγορα γνωστά στην αγορά.

Θα πρέπει να διαμορφώσουμε δηλαδή ένα ισορροπημένο μίγμα μάρκετινγκ για τα προϊόντα της επιχείρησης μας. Η βαρύτητα που δίνουμε σε κάθε ένα από τα στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ, διαφέρει από επιχείρηση σε επιχείρηση και υπαγορεύεται πάντα από τους στόχους μάρκετινγκ τις επιχείρησης μας.

Με το σχεδιασμό του μίγματος μάρκετινγκ της επιχείρησης μας, μπορούμε να διαφοροποιήσουμε την επιχείρηση μας έναντι του ανταγωνισμού, προσφέροντας προϊόντα υψηλής ποιότητας σε υψηλές τιμές ή προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές έναντι των ανταγωνιστών μας.

Η τακτική αυτή βεβαίως δεν αποτελεί προνόμιο μόνο των μεγάλων επιχειρήσεων, αλλά και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, που η δραστηριότητα τους είναι περιορισμένη. Ο καλός επιχειρηματίας ή στέλεχος θα πρέπει να βρει την σωστή ισορροπία, ώστε να επιτύχει τον καταναλωτή πελάτη και να ικανοποιήσει τις ανάγκες του.

Τα παραπάνω στοιχεία αποτελούν την βάση για να προωθήσει με επιτυχία  μια επιχείρηση τα προϊόντα της στην αγορά. Οι πελάτες αναζητούν σίγουρες αγορές, στη σωστή τιμή, με τη σωστή ποιότητα, πολύ πιο απαιτητικά από ότι στο παρελθόν και εσείς θα πρέπει να τους τις προσφέρετε.

TAGS