Ο Αιμ. Ευαγγελινός δηλώνει έτοιμος να συνδράμει με όλες του τις δυνάμεις την προσπάθεια της ΝΔ

Δημοσιεύτηκε στις 29/09/2018    

«Ήρθε η ώρα να ενεργοποιηθούν ευρύτερες δυνάμεις που μέχρι τώρα παρατηρούσαν τις εξελίξεις»

Γράφει ο Δ. Μιωτέρης

Μετά από είκοσι επτά χρόνια εργασίας στον ιδιωτικό, στο δημόσιο τομέα και στην τοπική αυτοδιοίκηση, ο καθηγητής Πληροφορικής και πολιτικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας κ. Αιμιλιανός Κ. Ευαγγελινός, πιστεύει ότι  μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του και από άλλο μετερίζι για το καλό της χώρας μας και της Χίου.

Η επιλογή του στο μητρώο στελεχών δεν είναι «χρίσμα» βουλευτικής υποψηφιότητας.

Είναι το πράσινο φως για να συνδράμει με όλες μου τις δυνάμεις στην προσπάθεια της ΝΔ. Γι’ αυτό μπορεί να πει ότι είναι υποψήφιος για υποψήφιος Βουλευτής στο Νομό Χίου με το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

 

Όραμα

Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε κάλεσμα προς όλους και δημιούργησε το μητρώο στελεχών, θέλησε και εκείνος να βοηθήσει  σε αυτή την προσπάθεια γιατί πάνω απ΄ όλα, όπως τονίζει με έμφαση, πίστεψε στο όραμα του για μια καλύτερη Ελλάδα.                                                                      Η ανταπόκρισή του οφείλεται σε δύο λόγους.

«Πρώτον πείστηκα από τη «Συμφωνία Αλήθειας» του Κυριάκου Μητσοτάκη και δεύτερον, θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να ενεργοποιηθούν ευρύτερες δυνάμεις που μέχρι τώρα παρατηρούσαν τις εξελίξεις.                                                                   Οπότε, κατέθεσα τα ανάλογα δικαιολογητικά και ενώ είχαν περάσει περίπου 8 μήνες με κάλεσαν για αξιολόγηση και βήμα βήμα βρέθηκα να έχω περάσει όλα τα στάδια της αξιολόγησης χωρίς να το έχω καταλάβει! Βέβαια εδώ πρέπει να πω, πως η διαδικασία κρίσης και αξιολόγησης ήταν επίπονη και ό,τι πιο αξιοκρατικό έχω συναντήσει. Δεν περίμενα πως θα με φωνάξουν, αλλά είχα την αίσθηση πως ήταν ακόμη μια κίνηση εντυπωσιασμού από αυτές που παραδοσιακά κάνουν τα κόμματα».

Τέλος, του πρότειναν να βγει μπροστά και αυτό κάνει εδώ και ένα χρόνο περίπου με την ενεργή συμμετοχή του στην πολιτική ζωή της Χίου. Οι συνθήκες φυσικά και δεν είναι ίδιες όπως όταν ασχολήθηκε με την τοπική αυτοδιοίκηση. Είναι ίσως δυσκολότερες αλλά αντί να κάθεται στον καναπέ του, αποφάσισε να αγωνιστεί για την πατρίδα του και τη Χίο, όπως κάνει πάντα με ό,τι ασχολείται.

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ

Το νησί μας αντιμετωπίζει προβλήματα που χρήζουν αντιμετώπισης, αν θέλουμε να σημειωθεί οικονομική και τουριστική ανάπτυξη.

Συγκοινωνιακό

Το συγκοινωνιακό σχετίζεται με παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα, γιατί η Χίος είναι ακριτικό νησί με στρατηγική γεωγραφική θέση και η συγκοινωνιακή σύνδεση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας και το εξωτερικό είναι ζωτικής σημασίας.

« Πρώτα απ’ όλα στο αεροδρόμιο της Χίου απαιτούνται έργα εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων που να περιλαμβάνουν: α) ταχεία επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων απογειώσεων για δυνατότητα προσέγγισης μεγαλυτέρων αεροσκαφών, β) ανακαίνιση και επέκταση του κτιρίου του αεροδρομίου, ώστε να ανταποκρίνεται σε προδιαγραφές σύγχρονου ευρωπαϊκού αερολιμένα με καλύτερη εξυπηρέτηση και σεβασμό προς τους επισκέπτες, γ) μετατόπιση της παραλιακής οδού. Τα έργα αυτά θα συμβάλουν ώστε να βελτιωθεί η εικόνα αυτής της πύλης εισόδου της Χίου δημιουργώντας μια πρώτη πολύ θετική εντύπωση».

Πιστεύει ότι θα βοηθήσει στο να καταφθάνει στο μέλλον μεγαλύτερος αριθμός επισκεπτών καθιστώντας το νησί πόλο έλξης και οδηγώντας σε πύκνωση των δρομολογίων και μείωση της σημερινής απαγορευτικής τιμής του εισιτηρίου. Τέλος, θα προσελκύσει το ενδιαφέρον και του ιδιωτικού τομέα μέσω επενδύσεων και συνεργασιών που θα βελτιώσουν περαιτέρω τις παρεχόμενες υπηρεσίες στον αερολιμένα και εν συνεχεία στην συνολική παραμονή των επισκεπτών στο νησί με αυτονόητο μεγάλο όφελος για τον τουρισμό και την προβολή της Χίου, σε μια εποχή που αυτό είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο.

Ακολούθως, η περαιτέρω αξιοποίηση και επέκταση των εγκαταστάσεων του Λιμένα Μεστών θα συνέβαλε στην τόνωση της τουριστικής κίνησης και θα πρότεινα τη δημιουργία σε αυτό μιας επιπλέον πύλης Schengen εκτός της ήδη υπάρχουσας στο Κεντρικό Λιμάνι, ώστε να είναι εφικτή η προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων. Οι μαρίνες επίσης χρειάζονται καλύτερη αξιοποίηση και εκσυγχρονισμό ώστε να διαθέτουν τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις για τον ελλιμενισμό σκαφών.

Υδρευτικό

Το υδρευτικό αποτελεί ένα χρόνιο πρόβλημα, που εντείνεται κατά τους θερινούς μήνες και επιβαρύνει τους πολίτες με το κόστος ύδρευσης με υδροφόρες λόγω των συνεχών διακοπών. Οι προτάσεις μας πρέπει να στοχεύουν στο να μην παρατηρείται έλλειψη νερού σε καμία κατοικία.

«Αρχικά, οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα των διαρροών του δικτύου, έπειτα να ολοκληρωθούν τα απαιτούμενα έργα στα ήδη υπάρχοντα φράγματα (Κόρης Γεφύρι, Κατράρης) και να γίνει κατασκευή νέων όπου κρίνεται απαραίτητο, να αξιοποιηθούν οι υπάρχουσες πηγές, να γίνει επέκταση γεωτρήσεων, κατασκευή περισσότερων ταμιευτήρων νερού που διασφαλίζουν την αποθήκευση νερού, αντιπλημμυρικά έργα και επέκταση των αφαλατώσεων, αφού είναι αποτελεσματικές», επισημαίνει.

Φυσικά, με τις υπάρχουσες οικονομικές συγκυρίες ούτε πρέπει να γίνεται σκέψη για αύξηση της τιμής του νερού. Θεωρεί ότι  δεν προσφέρει λύση στο θέμα. Κλειδί της επιτυχούς αντιμετώπισής του  είναι η  ενημέρωση των πολιτών και η ευαισθητοποίησής τους, μαζί με την κοινή στρατηγική από τους αρμόδιους φορείς.

Τουρισμός

Το τουριστικό θέμα σχετίζεται με το συγκοινωνιακό που θίγει παραπάνω. Εκτός από τις παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο, τα λιμάνια και τις μαρίνες, απαιτείται κυρίως η χάραξη κοινής γραμμής από τους τουριστικούς φορείς του νησιού για σχεδιασμό του τουριστικού προϊόντος που θέλουμε να προσφέρουμε.

«Το ήλιος-θάλασσα είναι η κλασική μορφή τουρισμού, αλλά διάφορες παθογένειες και κενά στην υλοποίησή του δεν βοηθούν στην τουριστική ανάπτυξη στο νησί. Η Χίος δεν προβάλλεται αρκετά, παρά τις αδιαμφισβήτητες ομορφιές της. Χρειαζόμαστε περισσότερα καταλύματα που θα είναι κατανεμημένα σε όλες τις περιοχές του νησιού και όχι μόνο στη νότια χώρα, καλύτερες υπηρεσίες, ενδιαφέρον για τον τουρίστα, άνοιγμα σε νέες αγορές, ανταγωνιστικές τιμές», επισημαίνει.

Όμως η αξιοποίηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού που προσφέρει απλόχερα η χιώτικη γη και το περιβάλλον θα ήταν, κατά τη γνώμη του, το νέο στοιχείο που θα έδινε ζωντάνια στον τουρισμό μας.

«Εννοώ τον φυσιολατρικό τουρισμό μαζί με περιπατητικό, ιαματικό τουρισμό, αγροτουρισμό, αρχαιολογικό - ιστορικό τουρισμό και τον θρησκευτικό – προσκυνηματικό.

Η Χίος έχει συγκεντρωμένες τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές που θα μπορούσαν να προσελκύουν τουρισμό όλο το χρόνο, 365 ημέρες.

Στο χέρι μας είναι, να αξιοποιήσουμε αυτό το θησαυρό προσθέτει.

Μεταναστευτικό

Το μεταναστευτικό λειτουργεί ως ανάχωμα στην τουριστική ανάπτυξη. Το πρόβλημα ήρθε να προστεθεί σε μια σειρά άλλων που απασχολούν τους συμπολίτες μας στα χρόνια  της κρίσης. Το προσφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα έχει τέσσερις διαφορετικές διαστάσεις: την ανθρωπιστική, την εθνική, την ευρωπαϊκή και εκείνη των λοιπών κοινωνικών παρενεργειών.

«Οι ενέργειες που, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να υλοποιηθούν σε εθνικό επίπεδο, σχετίζονται με την ασφάλεια των πολιτών, την παροχή ασύλου, την οριοθέτηση των χώρων φιλοξενίας, την εξασφάλιση κονδυλίων από την Ε.Ε., καθώς και τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των χερσαίων και θαλασσίων συνόρων της χώρας μας».

Συνοπτικά για την ασφάλεια των πολιτών προτείνει:

«Κανένας πρόσφυγας/μετανάστης σε δρόμους, πλατείες ή χωράφια, αλλά, μετά την ταυτοποίησή τους να μεταφέρονται σε χώρους φιλοξενίας στην ενδοχώρα αναλογικά σε κάθε περιοχή μέχρι να εξετασθεί το αίτημα ασύλου τους. Να γίνεται διαχωρισμός του πρόσφυγα από το μετανάστη. Οι οικονομικοί μετανάστες θα πρέπει να επιστρέφουν άμεσα στις χώρες προέλευσης. Επιστροφή προσφύγων και μεταναστών στις χώρες τους, μόλις εξαλειφθούν τα αίτια σύμφωνα με τα οποία τους δόθηκε καθεστώς διεθνούς προστασίας».

Όσον αφορά την παροχή ασύλου, που είναι ένα άλλο μεγάλο ζήτημα και αποτελεί ίσως έναν από τους κύριους λόγους που τα νησιά έχουν γίνει «αποθήκες ψυχών», θα πρέπει οι διαδικασίες να προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς και εκεί που οι αποφάσεις βγαίνουν σε επτά μήνες, να βγαίνουν σε ένα. Να υπάρχουν χώροι φιλοξενίας για τους πρόσφυγες στην ηπειρωτική χώρα μέχρι την εξέταση των αιτήσεων ασύλου και όχι όπως γίνεται σήμερα με την παραμονή τους στα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, που αποτελούν ευαίσθητες περιοχές στα σύνορα μας με την Τουρκία.

Πρέπει επιπλέον να δημιουργηθεί αξιόπιστο μητρώο Μ.Κ.Ο. σε κεντρικό επίπεδο και να γνωρίζουμε τι προσφέρουν. Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι η ανάγκη πραγματικής φύλαξης των συνόρων μας τόσο των θαλασσίων όσο και των χερσαίων, ώστε να δοθεί το σωστό μήνυμα.

Στο σημείο αυτό, καταθέτει μια νέα πρόταση.

« Ελλάδα θα πρέπει με κάθε ευκαιρία στο πλαίσιο της Ε.Ε. να θέτει σταθερά το ζήτημα των επιχειρήσεων της FRONTEX, απαιτώντας οι επιχειρήσεις της να γίνονται στα τουρκικά παράλια, για να μην περνούν οι μετανάστες τα σύνορα και έτσι να επιστρέφουν υποχρεωτικά πίσω στην Τουρκία. Ειδικά για τη Χίο είναι επιτακτική ανάγκη να γίνεται σωστή φύλαξη και επιτήρηση των συνόρων, να υπάρχει μόνο Υπηρεσία Πρώτης Καταγραφής στο νησί μας και όχι κάποια μόνιμη δομή ή οποιοδήποτε κέντρο κράτησης ή παραμονής, επαρκής στελέχωση Υπηρεσιών (Λιμενικό, Αστυνομία, Υπηρεσία Καταγραφής),  πρωτοβάθμια περίθαλψη για την αποσυμφόρηση του Νοσοκομείου Χίου  και εφαρμογή αναλογικότητας στον επιμερισμό των βαρών του ζητήματος», τονίζει.

Θεωρεί ότι οι προτάσεις αυτές δίνουν μια σημαντική ώθηση στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού, από το οποίο ταλανίζεται το νησί μας και εξαιτίας του οποίου με τους λανθασμένους χειρισμούς της κυβέρνησης έχει πληγεί η τοπική οικονομία, ο τουρισμός αλλά και η εν γένει εικόνα της Χίου.

Η ιστορία του

Η ενασχόληση του με την πολιτική ξεκίνησε από τα φοιτητικά του χρόνια. Στη Χίο δραστηριοποιήθηκε στην πρώτη εκλογική αναμέτρηση Β΄ Βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Νομαρχία), την περίοδο 1994-1998 με τον αείμνηστο Νομάρχη Γεώργιο Καλουτά που παρέμεινε και στην καρδιά όλων των Χιωτών, όπως τονίζει. Πιστεύει ότι η τετραετία αυτή ήταν πλούσια και πολύ παραγωγική και τα έργα που ξεκίνησαν αυτά ολοκληρώνονται μέχρι και σήμερα.

«Δεν απογοητεύτηκα από κάτι, απλά δεν έβαλα υποψηφιότητα την δεύτερη τετραετία λόγω προσωπικού οικογενειακού προβλήματος που είχα εκείνη την περίοδο και ξέρετε, πιστεύω, ότι για να λύσεις προβλήματα του κόσμου και της Χίου μας πρέπει να έχεις καθαρό μυαλό και να μην σε απασχολούν δικά σου προσωπικά προβλήματα», τονίζει. Μετά το 1998 παρ’ όλο που δεν ήταν  υποψήφιος, ήταν πάντα κοντά στις εκλογικές διαδικασίες της Χίου μας με διαφορετικούς τρόπους, όπως στηρίζοντας συνδυασμούς και πάνω απ’ όλα ανθρώπους που εκτιμούσε ότι μπορούσαν να προσφέρουν στο τόπο μας. Οπότε, κατά κάποιο τρόπο, μπορεί να λέει ότι ήταν παρών αλλά όχι στην πρώτη γραμμή.

Αναφερόμενος στο έργο που έχει παράγει ως αυτοδιοικητικός παράγοντας  υπογραμμίζει ότι  δεν υπάρχει έργο που να πει κανείς  ότι το έκανε μόνος του. Η προσπάθεια ήταν πάντα συλλογική και υπό την καθοδήγηση του αείμνηστου Νομάρχη Γεωργίου Καλουτά όλοι μαζί χωρίς εξαιρέσεις προσπαθούσαν  να συμβάλουν για το καλό του νησιού, με τις δυνατότητες που είχε ο καθένας .

«Να θυμίσω ότι τον πρώτο χρόνο ήταν το στήσιμο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ενώ από τον δεύτερο χρόνο άρχισαν να ολοκληρώνονται μελέτες, έτσι ώστε να είναι έτοιμα προς υλοποίηση τα έργα. Θυμάμαι τους κεντρικούς οδικούς άξονες της Χίου που περιείχαν παρακάμψεις στα χωριά ώστε να γίνει μικρότερη και ασφαλέστερη οδήγηση, τα σπήλαια στους Ολύμπους και το Άγιο  Γάλας, Αγιάσματα, Αριούσιος Οίνος, το εκθεσιακό κέντρο Καλουτά, τη μελέτη για το νερό της Χίου, την απόφαση για επισκευή του κτηρίου της τότε Νομαρχίας και νυν Αντιπεριφέρειας, το λιμάνι των Μεστών, τον Βοτανικό Κήπο και πολλά άλλα. Όλα όμως σε συνεργασία με τους τότε αξιόλογους και υπέροχους Νομαρχιακούς συμβούλους και το επιστημονικό προσωπικό της Νομαρχίας, όπου ο Γ. Καλουτάς είχε μεταδώσει την φλόγα της δημιουργίας. Δεν μπορώ να ξεχάσω τα αμέτρητα ξενύχτια  δουλεύοντας μέχρι τις 3 π.μ. για να βγει  η δουλειά και να πραγματοποιηθεί το όραμά μας», προσθέτει.

 

 

 

 

 

TAGS

//-->