popup_image

Ολοκληρωμένο Marketing

Δημοσιεύτηκε στις 14/01/2020    

του Διομήδη Χόνδρου

Το πιο σημαντικό στην επικοινωνία είναι να ακούς αυτό που δεν λέγετε».

PeterDrucker.

Στην καθημερινή επιχειρηματική πρακτική, η εμπορική λειτουργία αποτελείένα από τα πλέον σημαντικά εργαλεία της επιχείρησης, που βοηθούν στον καλύτερο συντονισμό των εσωτερικών διαδικασιών και την ανάπτυξη της. Για να επιτευχθούν οι στόχοι εντός και εκτός αυτής απαιτείται ένας καθημερινός αγώνας για την προσέλκυση νέων πελατών, διαμέσου ολοκληρωμένων διαδικασιών μάρκετινγκ, τόσο πριν όσο και μετά την πώληση.

Για πολλά χρόνια η προώθηση των προϊόντων της επιχείρησης στηρίζονταν αποκλειστικά στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η επιχείρηση βασίζονταν στο εκάστοτε διαφημιστικό μέσο για τη διαμόρφωση του μίγματος επικοινωνίας της επιχείρησης. Σήμερα έχει γίνει πλέον αντιληπτό ότι για να είναι η επικοινωνία αποτελεσματική πρέπει να συντονίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε στιγμή τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της να τοποθετούνται με το κατάλληλο τρόπο στις αγορές στόχους.

Η ολοκληρωμένη στρατηγική επικοινωνίας, περιλαμβάνει όλα εκείνα τα εργαλεία και τεχνικές που απαιτούνται για την ευέλικτη και αποτελεσματική τοποθέτηση τους. Η ολιστική αυτή προσέγγιση χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία προώθησης και επικοινωνίας με τέτοιο τρόπο ώστε να συντονίζονται κατά την υλοποίηση κάθε ενέργειας μάρκετινγκ με σκοπό την αλληλεπίδραση και την ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη.

Η σύγχρονη επιχείρηση συντονίζοντας τις προσπάθειες της για επικοινωνία αποφεύγει το κόστος που προκύπτει από την επανάληψη άσκοπων διαφημιστικών μηνυμάτων, αποκτά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και συνέργιες, συνδυάζοντας πλέον αποτελεσματικά τα προωθητικά εργαλεία που καταλήγουν σε πιο αποδοτικά προγράμματα επικοινωνίας.

Η δημιουργία ενός τέτοιου ολοκληρωμένου συστήματος επικοινωνίας συμβάλλει στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας της επιχείρησης και την ισχυροποίηση της σχέσης μεταξύ μάρκας και καταναλωτή. Οι εταιρείες με συντονισμένη χρήση όλων των προωθητικών εργαλείων, όπως η διαφήμιση στα ΜΜΕ, οι προσφορές και η προώθηση των πωλήσεων, η προβολή μέσω χορηγιών, η διαφήμιση και προώθηση μέσω του διαδικτύου, διαφημιστικών φυλλαδίων, video, emailκλπ, εντείνουν τις προσπάθειες για την δημιουργία πιστών σχέσεων μεταξύ της μάρκας και των υφιστάμενων ή μελλοντικών πελατών με στόχο πάντα τη μεγιστοποίηση των πωλήσεων της επιχείρησης.

Η προσέγγιση αυτή περιλαμβάνει τόσο τις ανάγκες του πελάτη όσο και της επιχείρησης αλλά και των συνεργατών της άμεσων ή έμμεσων, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τα προϊόντα της. Σκοπός της είναι να καλύψει τις ανάγκες κάθε πελάτη, μέσα από διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, που συνδυάζουν την διάδραση, την πρωτοτυπία, την αποτελεσματικότητα, και την αναγνωρισιμότητα της μάρκας.

Η δημιουργία σημαντικής αξίας για την επιχείρηση από τα προϊόντα τις υπηρεσίες και τους πελάτες της, μέσω του χτισίματος μιας δυνατής επωνυμίας και μιας ισχυρής πελατειακής βάσης, συνιστούν μεταξύ άλλων τις αρχές του «νέου μάρκετινγκ» και η ολιστική επικοινωνία μπορεί να βοηθήσει σημαντικά προς αυτήν την κατεύθυνση.

TAGS