popup_image

Ώρα μηδέν ή ευκαιρία να απογειωθεί η Χίος

Δημοσιεύτηκε στις 27/08/2019    

του Βασίλη Μυριαγκού Δημοτικού Συμβούλου Δήμου Χίου

Η ¨Κυβερνησιμότητα¨ πλέον δια του Νόμου 4623/2019 είναι γεγονός.
Σύνταγμα,Νόμοι,Δημοκρατική λειτουργία δηλαδή ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ βάλλονται και αμφισβητούνται ευθέως.
Εισάγονται καινούργιες και για πρώτη φορά πρωτόγνωρες διατάξεις στην λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Τ.Α) εντελώς αυταρχικές και αντιδημοκρατικές, πλήττοντας ευθέως την Δημοκρατία και την Τ.Α όπως:
  1. Ο Πρόεδρος του Δ.Σ (δεύτερη σπουδαιότερη θεσμική θέση μετά του Δημάρχου)μπορεί να συμμετέχει σε όλες τις επιτροπές. Ποτέ άλλοτε δεν συνέβαινε αυτό προστατεύοντας το κύρος του Προέδρου.
  2. Επικύρωση εκλογής από το Δ.Σ θα γίνεται πλεόν και όχι καθολική ψηφοφορία,όπως γινόνταν πάντα για την εκλογή του Προέδρου του Δ.Σ. Ο νέος νόμος ορίζει .......αν κάποια υποψηφιότητα συγκεντρώσει λιγότερες θετικές από αρνητικές ψήφους επικυρώνεται από το Δ.Σ! Για πιό λόγο να υπάρχει το Δ.Σ και να μην καταργηθεί με ένα Νόμο και ένα Άρθρο και να τελειώνουν όλες αυτές οι γελοιότητες περί Κυβερνησιμότητας αφού δεν ισχύει η αρχή της πλειοψηφίας.
  3. Η εκλογή και η ψηφοφορία γίνεται κατά παρατάξεις και όχι στο σύνολο του Δ.Σ, για παράδειγμα στην εκλογή των μελών της Οικονομικής Επιτροπής και Επιτροπής Ποιότητας Ζωής. Επίσης δεν ισχύει η αρχή της πλειοψηφίας.
  4. Πρόεδρος στις Τ.Κ άνω των 300 κατοίκων εκλέγεται από την πρώτη Κυριακή ο πρώτος σε ψήφους του πρώτου συνδυασμού,ενώ η εκλογή Προέδρου γινόνταν (όσοι συνδυασμοί δεν συγκέντρωναν το 50+1% )από τους εκλεγέντες Τ.Σ στην πρώτη τους συνεδρίαση,με την ανάληψη των καθηκόντων τους.
  5. Αφαιρέθηκαν όλες οι εκτελεστικές αρμοδιότητες των Προέδρων και Τοπικών Συμβουλίων των Τ.Κ και είναι πλέον μόνο γνωμοδοτικές. Η αποκέντρωση σε όλο της το μεγαλείο.
  6. Οι Διοικήσεις των ΝΠΔΔ εκλέγονται από το Δ.Σ,δεσμευτικά με τα 3/5 να υποδεικνύονται από τον Δημάρχο και τα 2/5 από τις λοιπές παρατάξεις.
  7. Η σύμπραξη - συνεργασία των παρατάξεων γίνεται υποχρεωτικά και μόνο όταν συμμετέχει ο συνδυασμός του Δημάρχου.
Αντιστρατεύεται στο δικαίωμα κάθε πολιτικής ένωσης προσώπων να αποφασίζει την συνένωση ή τη διάσπασή της και να θεμελιώνει στην ελεύθερη βούληση των μελών τους.

Είναι λογικό και θεμιτό,  η αναγκαία συνεργασία των παρατάξεων να βασίζεται σε προγραμματική συμφωνία και συνακόλουθη συμμετοχή στην κατανομή των ρόλων.

Λαμπρό παράδειγμα ωριμότητας και συνεργασίας είναι
η διαδικασία που κινείται στην ορθή κατεύθυνση της προγραμματικής συμφωνίας, όπως η ανταλλαγή κειμένων αρχών μεταξύ του επανεκλεγέντα Δημάρχου Ηρακλείου Λαμπρινού με 12 Δ.Σ και του υποψηφίου Δημάρχου Γιάννη Κουράκη με 18 Δ.Σ https://www.aftodioikisi.gr/ota/dimoi/d-irakleioy-antallaxan-keimena-synergasias-lamprinos-koyrakis/ )

Δυστυχώς καθημερινά εφευρίσκονται και νέες διατάξεις μέσα από εγκυκλίους, οι οποίες το μόνο που καταφέρνουν είναι να πλήττουν την Δημοκρατία και την Τ.Α.
Ο νομοθέτης δυσκολεύεται να προσαρμόσει την αντίληψη του για τη διακυβέρνηση των ΟΤΑ σε σχήματα και κανόνες που ίσχυαν για πολλές δεκαετίες, είναι προφανές ότι είναι εκτός τόπου και χρόνου και δεν έχει γνώση των δεδομένων της Αυτοδιοίκησης.

Το μόνο που καταφέρνει είναι, να κατασκευάσει εκ των υστέρων (μετεκλογικά )με αυστηρές διοικητικού τύπου διαδικασίες, απολυταρχική διακυβέρνηση των ΟΤΑ, πράξη όμως που θα δείξει ότι οι επιλογές είναι ατυχείς και απρόσφορες.
Οι αριθμητικές συνθέσεις των Δ.Σ δεν αλλάζουν και η βούληση των δημοτών έχει αποτυπωθεί στις Αυτοδιοικητικές εκλογές της 26/5/2019.
Ο Δήμαρχος σηκώνει δυσανάλογο βάρος στις πλάτες του,με μικρό αριθμό Δ.Σ για να διοικήσει μεγάλες πόλεις με τεράστια προβλήματα και αναλαμβάνει αποκλειστικά την ευθύνη για την πορεία του τόπου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο από κυριάρχο και αποφασιστικό γίνεται φιλολογικού ενδιαφέροντος και όμιλος προβληματισμού, κάτι σαν ¨λέσχη¨.
Τα χωριά (Τ.Κ) και οι Πρόεδροι με τους Τοπικούς Συμβούλους σβήνουν από τον χάρτη της Χίου και γίνονται νεροκουβαλητές για μικρό θελήματα,κάτι που δεν τους αξίζει.
Τα μεγάλα θέματα-προβλήματα όπως υδρευτικό,λιμάνι,αεροδρόμιο, μεταναστευτικό, ανάπτυξη,υποδομές,αναζωογόνηση της υπαίθρου κλπ παραμένουν ζητούμενα, που ενώ χρειάζονται πολλούς να ενεργοποιηθούν, δυστυχώς θα ασχοληθούν ελάχιστοι χωρίς να υπάρχει η παραμικρή προγραμματική σύγκλιση και συμμετοχική συνεργασία.
Τι γίνεται από δω και μπρός;
Δύο επιλογές υπάρχουν για τους αιρετούς.
Η μια να παρακολουθούμε,να συζητούμε αλλά χωρίς να έχουμε την δυνατότητα να αποφασίζουμε και κατά συνέπεια οι δημότες δια μέσου των αιρετών γράφονται στα παλαιότερα των υποδημάτων της Κυβέρνησης, του Υπουργού και των Δημάρχων - Περιφερειαρχών.
Η άλλη να συμπράττουμε με βάση τον νόμο 4623/2019 όλοι σε ένα σχήμα, με προγραμματικές συγκλίσεις και συμφωνία ενός μοντέλου διακυβέρνησης του Δήμου.
Ποιό από τα δύο φαίνεται καλύτερο και αποτελεσματικότερο για ένα τόπο;
Καλή φώτιση.

TAGS