Πολιτική επικοινωνία

Δημοσιεύτηκε στις 08/04/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

“ Καλοχαιρέτα τους πεζούς όταν καβαλικεύουν για να σε καλοχαιρετούν και αυτοί όταν θα ξεπεζεύεις”.

Η πολιτική εκστρατεία για την εκλογή ενός προσώπου ή συνδυασμού σε ένα δημόσιο αξίωμα, συγκεντρώνει πολλές από τις τεχνικές επικοινωνίας που εφαρμόζονται στο σύγχρονο μάρκετινγκ.

Κατά την διάρκεια μιας προεκλογικής εκστρατείας η προσωπική επαφή με τους πολίτες, είναι ιδιαίτερα σημαντική. Υπάρχει όμως ένα όριο στον αριθμό των ανθρώπων που μπορούμε  να προσεγγίσουμε με τον τρόπο αυτό. Κατά την διάρκεια μιας προεκλογικής εκστρατείας ο κάθε υποψήφιος μπορεί να ανταλλάξει απόψεις με εκατοντάδες συμπολίτες του.

Αν όμως ο ίδιος υποψήφιος χρησιμοποιούσε μερικά από τα μέσα του σύγχρονου μάρκετινγκ, όπως το ραδιόφωνο, την εφημερίδα, την τηλεόραση ή το διαδίκτυο είναι πολύ πιθανόν το μήνυμα του να έφτανε σε χιλιάδες πολίτες και μάλιστα σε λίγα μόλις λεπτά.

Η επικοινωνιακή εκστρατεία είναι το εργαλείο που μεταφέρει τις θέσεις, τις προτάσεις και τα πλεονεκτήματα του υποψηφίου, στο σπίτι, το χώρο εργασίας, στο ευρύτερο περιβάλλον του κάθε πολίτη.

Ποια όμως θα πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά της επικοινωνιακής εκστρατείας ενός υποψηφίου και πια εργαλεία του σύγχρονου μάρκετινγκ μπορεί να χρησιμοποιήσει για την επίτευξη του σκοπού του δηλαδή την εκλογή του;

Τα πρώτα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουν οι άλλοι μέσω της επικοινωνιακής εκστρατείας σας είναι «γιατί βάζετε υποψηφιότητα» και δεύτερον «τι σκοπεύετε να κάνετε αν εκλεγείτε», και με βάση αυτή να διαμορφώσετε ένα μήνυμα που θα εκφράζει το πνεύμα ολόκληρης της εκστρατείας σας.

Η επικοινωνιακή καμπάνια ενός υποψηφίου έχει πολύ εργαλεία. Η προβολή μέσα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (περιοδικά, εφημερίδες, τηλεόραση, διαδίκτυο), φυλλάδια, αφίσες και άλλα. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι το σύνολο του επικοινωνιακού υλικού οφείλει να υπακούει στους βασικούς κανόνες, στο κεντρικό μήνυμα της εκστρατείας μας, που να αποτυπώνει το χαρακτήρα της στρατηγικής σας.

Με τον σωστό συνδυασμό των διαθέσιμων μέσων μπορείτε να δημιουργήσετε την δική σας εικόνα, και να πείτε στους πολίτες ποιος είστε και τι θέλετε να κάνετε, και να μην αφήσετε τον αντίπαλο σας να φτιάξει μια εικόνα για σας. Η καμπάνια σας αν και χρησιμοποιεί μαζικά μέσα θα πρέπει να απευθύνεται σε κάθε πολίτη ξεχωριστά. Δεν θα πρέπει να απευθύνεται στη μάζα αλλά στο άτομο, κάντε λοιπόν τους πολίτες να πιστέψουν κάθε στιγμή πως το μήνυμα σας απευθύνεται στον καθένα ξεχωριστά.

Η επικοινωνία ενός υποψηφίου θα πρέπει να χαρακτηρίζεται κυρίως από θετικά και αισιόδοξα μηνύματα. Η εκστρατεία σας δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στην αρνητική πολιτική διαφήμιση που αναδεικνύει τα αρνητικά στοιχεία του αντιπάλου. Πρέπει να πείτε στους πολίτες ξεκάθαρα τι μπορείτε να κάνετε εσείς για αυτούς.

Η ειλικρίνεια και η απλότητα είναι τα βασικά συστατικά για την δημιουργία του μηνύματος της εκστρατείας σας. Η δύναμη της καμπάνιας σας θα πρέπει να είναι η απλότητα και η αμεσότητα στην επικοινωνία με τον απλό πολίτη στον καθένα ξεχωριστά. Τα μηνύματα αυτά θα πρέπει να προβάλλονται σε επανάληψη, με κάθε τρόπο και με τη χρήση όλων των μέσων, ώστε να υπάρχει ταύτιση με τον κόσμο, έτσι ώστε να δείξετε ότι και εσείς ο ίδιος είστε ένας πολίτης όπως όλοι.

Η αντίστροφη μέτρηση για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές έχει ήδη αρχίσει. Υποψήφιοι Δήμαρχοι, Περιφερειάρχες, Δημοτικοί και Περιφερειακοί σύμβουλοι, διαμορφώστε γρήγορα τη στρατηγική που θα ακολουθήσετε, για να επιτύχετε τον στόχο σας. Στο δύσκολο αγώνα που αναμένεται ίσως τα παραπάνω στον εκάστοτε υποψήφιο.

 

TAGS