popup_image

Πόσα να ξοδέψω για το μάρκετινγκ της επιχείρησης μου

Δημοσιεύτηκε στις 04/03/2019    

« Ο πρωταρχικός σκοπός μιας επιχείρησης είναι να αποκτήσει ένα πελάτη».

Peter Drucker.

Μια από τις βασικότερες αποφάσεις που έχει να πάρει μια σύγχρονη επιχείρηση, είναι το πιο ποσό πρέπει να διαθέσει για το μάρκετινγκ της επιχείρησης. Δεδομένου ότι για να υλοποιήσετε ένα σχέδιο μάρκετινγκ θα πρέπει να δαπανήσετε ένα ποσό, ανάλογα πάντα με τις δυνατότητες σας.

Πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις θεωρούν τον προϋπολογισμό δαπανών μάρκετινγκ (marketing budget) ως πολυτέλεια. Αυτό γιατί δεν καταγράφουν με συνέπεια τα έσοδα και τα έξοδα του μάρκετινγκ της επιχείρησης, δεν μετρούν τα αποτελέσματα των διαφόρων ενεργειών και δεν προγραμματίζουν με βάση τις οικονομικές δυνατότητες της επιχείρησης αυτές τις ενέργειες μέσα στο χρόνο.

Είναι επομένως πολύ σημαντικό για μια επιχείρηση στην αρχή κάθε χρονιάς να καταρτίζει ένα ετήσιο διαφημιστικό προϋπολογισμό, βάση του οποίου θα κινηθεί στους επόμενους δώδεκα μήνες. Με ένα τέτοιο προϋπολογισμό μπορεί να γλιτώσει πολλά άσκοπα έξοδα, και να ενεργήσει στοχευόμενα, αξιοποιώντας πλήρως τα χρήματα που έχει εκ των προτέρων καθορίσει να διαθέσει για το μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Το marketing budget της επιχείρησης θα πρέπει να περιλαμβάνει και να αναλύει τα έξοδα της επιχείρησης, όπως τις δαπάνες για το δημιουργικό τμήμα, τις δαπάνες για την online και offline επικοινωνία της επιχείρησης και τις λοιπές δαπάνες για την επικοινωνία της μέσα στο έτος.

Κάθε επιχείρηση διανύει ένα κύκλο ζωής, που με βάση αυτόν μπορεί να καθορίσει τις ανάγκες της για επικοινωνία και το ποσό που πρέπει να διαθέσει για αυτήν σε κάθε του φάση.

Όταν μια επιχείρηση μπαίνει για πρώτη φορά σε μια αγορά, είναι νέα και οι περισσότεροι πελάτες δεν την γνωρίζουν ή δεν την εμπιστεύονται ακόμα. Σε αυτήν την φάση λοιπόν τα κόστη μάρκετινγκ είναι ιδιαίτερα αυξημένα, προκειμένου η επιχείρηση να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα στο καταναλωτικό κοινό. Στόχος των ενεργειών μάρκετινγκ εδώ είναι η επιχείρηση να βρει νέους πελάτες και να δημιουργήσει ζήτηση για τα προϊόντα της.

Σε δεύτερο στάδιο η επιχείρηση ξεκινά να πραγματοποιεί ικανοποιητικές πωλήσεις και έχει βρει τους πρώτους τις πελάτες. Σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξης της επιχείρησης που η επιχείρηση έχει γίνει γνωστή, η επιχείρηση έχει σαν στόχο μέσα από την επικοινωνία της να λανσάρει στην αγορά νέα προϊόντα και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό δημιουργώντας προτίμηση για τα προϊόντα της στην αγορά.

Στο τρίτο στάδιο, η επιχείρηση έχει πλέον «ωριμάσει» στην αγορά και έχει δημιουργήσει το δικό της πελατολόγιο, με σταθερούς πελάτες που την προτιμούν και την εμπιστεύονται με τα κέρδη να αυξάνονται. Στόχος της επικοινωνίας της επιχείρησης εδώ είναι η διατήρηση του μεριδίου της αγοράς, αυξάνοντας παράλληλα την πιστότητα (loyalty) των καταναλωτών χρησιμοποιώντας έξυπνες τεχνικές μάρκετινγκ.

Στο τέταρτο στάδιο οι πωλήσεις μειώνονται τα κέρδη φθίνουν, και η επιχείρηση χάνει μερίδιο αγοράς από τον ανταγωνισμό. Σε αυτή τη φάση το μάρκετινγκ θα πρέπει να επιλέξει τέτοιες ενέργειες ώστε να επιβραδύνει την πτωτική πορεία των πωλήσεων και να ισχυροποιήσει την εικόνα της επιχείρησης στα μάτια των καταναλωτών, λανσάροντας καινοτόμα προϊόντα στην αγορά. Με τον τρόπο αυτό η επιχείρηση είτε θα αναζωογονηθεί και θα επιστρέψει στο πρώτο στάδιο της εισαγωγής, είτε θα αποσυρθεί από την από την αγορά ακολουθώντας μια στρατηγική εξόδου.

Εν κατακλείδι η επιχείρηση καλείται να απαντήσει στα εξής ερωτήματα, Tι: Ποιες δημοσιότητες θα κάνω, Πως: Με ποιους τρόπους θα τις εκτελέσω  Που: Σε ποια μέσα, ,Πόσο: Πόσα χρήματα θα ξοδέψει για την υλοποίηση τους, Γιατί: Τι αντίκτυπο θα έχουν οι ενέργειες που θα υλοποιηθούν στα κέρδη της επιχείρησης.

Απαντώντας σε αυτά τα ερωτήματα στην αρχή κάθε χρονιάς μπορεί να σχεδιάσει έναν καλό και έξυπνο διαφημιστικό προϋπολογισμό επενδύοντας με συνέπεια στο μάρκετινγκ της επιχείρησης.

 

 

 

TAGS