Συνέντευξη του υποψήφιου Περιφερειάρχη Αιγαίου Κώστα Μουτζούρη στο Χιακό Λαό

Δημοσιεύτηκε στις 08/02/2019    

Μπορώ να βοηθήσω τον τόπο μου αλλάζοντας τα δεδομένα με τις γνώσεις και τις εμπειρίες που έχω.

Ο Μυτιληνιός πρώην Πρύτανης του Μετσόβειου Πολυτεχνείου και τώρα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής  Κώστας Μουτζούρης  διεκδικεί την Περιφερειακή ψήφο στο Βόρειο Αιγαίο γιατί πιστεύει ότι μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα και να προσφέρει πολλά στον τόπο του με τις εμπειρίες, τις γνώσεις, τις γνωριμίες, τις  δυνατότητες που  έχει.

Άλλωστε, για πιο λόγο ένας άνθρωπος οικογενειάρχης,  πετυχημένος επαγγελματικά και οικογενειακά, Πανεπιστημιακός, Πρύτανης με στρωμένη ζωή, θα αποφάσιζε ξαφνικά να αφήσει τη βολή του και να ασχοληθεί με την πολιτική και ιδιαίτερα με την περιφερειακή πολιτική, που αφορά τον τόπο του και τα γειτονικά νησιά. Για ποιο λόγο αναστατώνει τη ζωή της οικογένειας του;

«Αυτό το δίλλημα το έβαλα εγώ πρώτος στη γυναίκα και τα παιδιά μας. Για ποιο λόγο αναστατώνω τη ζωή μας, μένουμε στην Αθήνα, είμαι Πρύτανης στο Πανεπιστήμιο, έχω επαγγελματικές ασχολίες με το αντικείμενο των λιμένων, γιατί το κάνω αυτό, όλα τα στοιχεία συνηγορούν στο να μην το κάνω. Το κάνω λοιπόν γιατί θεωρώ σαν μηχανικός, σαν τεχνοκράτης, σαν Πρύτανης ότι η πατρίδα μου η Λέσβος και η ευρύτερη πατρίδα μου το Βόρειο Αιγαίου έχει μείνει πίσω σε πολλά θέματα, κυρίως υποδομών. Δεύτερον  ήλθε και το επιπλέον κερασάκι, το μεταναστευτικό που τα επιδείνωσε όλα.

Πιστεύω ότι με τις όποιες εμπειρίες, γνώσεις, γνωριμίες, με τις  δυνατότητες που  έχω, μπορώ να συμβάλλω σε αυτούς τους τομείς.

Το κουβέντιασα με τη γυναίκα και τα παιδιά μου, πείσθηκαν όλοι ότι αφού έχω διαγράψει ένα μεγάλο Πανεπιστημιακό κύκλο, έχω καταλάβει δημόσιες θέσεις και έχω συμβάλλει στη λύση πολλών προβλημάτων, οφείλω να ασχοληθώ με τα κοινά για τους συμπατριώτες μου, αλλά κυρίως για τον εαυτό μου. Ακούγεται λίγο μελοδραματικό μια διάθεση προσφοράς στον τόπο  μου, γιατί όλοι αυτό επικαλούνται, όμως όλα τα στοιχεία που προαναφέρω συνηγορούν ότι αυτή  είναι η πραγματικότητα. Η διάθεση προσφοράς σε ένα τόπο που αγαπάω, που είναι κοιτίδα Ελληνισμού. Η διάθεση να μπω στην καλή «ταλαιπωρία» αυτή για να συμβάλλω σε κάποια πράγματα βασιζόμενος στις γνώσεις και εμπειρίες που έχω αποκτήσει».

Κομματικές συμπεριφορές

Δεν έχει εμπειρία από κομματικούς μηχανισμούς δεν προσαρμόζεται εύκολα σε αυτούς, αλλά έχει διαμορφωμένες απόψεις και δεν σκύβει τον αυχένα.

« Το θεωρώ αρνητικό, γιατί είμαι ένας Πανεπιστημιακός, ένας Πρύτανης δεν έχω εμπειρίες κομματικών μηχανισμών, ούτε προσαρμόζομαι εύκολα στους μηχανισμούς.

Έχω διαμορφωμένες απόψεις για τα πράγματα

Και δύσκολα μπορώ να κύψω τον αυχένα για θέματα που βλέπω διαφορετικά».

Μπαίνει όμως μέσα σε αυτό το λαβύρινθο με έναν ανεξάρτητο υπερκομματικό χαρακτήρα και συνδυασμό.

« Μπαίνω μέσα σε αυτό το λαβύρινθο, το δαιδαλώδη δρόμο διότι βλέπω ότι η νοοτροπία του κόσμου στις αυτοδιοικητικές εκλογές 1ου και 2ου βαθμού αλλάζει, μετράει πάρα πολύ το πρόσωπο του ανθρώπου, ο πρότερος έντιμος βίος του, οι πρότερες εμπειρίες του. Θεωρώ ότι αυτά μπορούν να υπερκαλύψουν μηχανισμούς και σκοτεινές δαιδαλώδεις διαδρομές.»

Προτάσεις έργων - Μεταναστευτικό

Έχει πολύ ξεκάθαρες θέσεις και τεχνοκρατική προσέγγιση για το μεταναστευτικό πρόβλημα.

« Βλέπω ότι στα νησιά μας η αναλογία των αλλοδαπών  σε σχέση με τους γηγενείς είναι από ένα προς έξι έως ένα προς δέκα. Ένας αλλοδαπός σε έξι ή δέκα Έλληνες. Στη Σάμο είναι ακόμη χειρότερη η αναλογία, ένα προς τρία, προς δύο. Αντίθετα στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι ένα προς διακόσια. Κάτι δεν πάει καλά εδώ, δεν μπορεί η υπόλοιπη Ελλάδα να είναι ένα προς διακόσια και εμείς εδώ ένα προς οκτώ. Αντίθετα στα νησιά του νοτίου αιγαίου, ακόμη και σε αυτά που είναι πιο  κοντά από εμάς στην Ανατολική ακτή, δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Το συμπέρασμα είναι ότι στο Βόρειο Αιγαίο, δράσαμε λάθος, κάναμε λάθη. Η λύση είναι να υπάρξει και εδώ η αναλογία που υπάρχει και στην άλλη Ελλάδα. Να γίνει μια μίξη πληθυσμών και να  πάμε όλοι στο ίδιο ποσοστό αναλογίας. Πρέπει να εξισορροπηθεί η αναλογία του Βόρειου με το νότιο Αιγαίο. Πρέπει να εφαρμοσθεί μια άλλη πολιτική».

 

Υποδομές

Εστιάζει στην αντιπαραγωγικότητα έργων και στον κίνδυνο επιστροφής πιστώσεων εξαιτίας της έλλειψης ώριμων μελετών

«Η Περιφέρεια β. Αιγαίου είναι Τρίτη από το τέλος στην απορρόφηση κονδυλίων. Η Διαχειριστική αρχή λέει ότι δεν έχει ώριμες μελέτες. Θυμίζω ότι λόγω του προσφυγικού προβλήματος έχουν εισρεύσει εδώ αυξημένες πιστώσεις. Σωστά έγινε γιατί να νησιά μας έχουν ταλαιπωρηθεί, αλλά ενώ έχουμε τις πιστώσεις, δεν έχουμε τις μελέτες. Δεν μπορεί τώρα να ξεκινάμε την εκτροπή της παραλιακής οδού προς τη θάλασσα στη Χίο για να γίνει η επέκταση του αεροδρομίου. Η εκτροπή είναι χρονοβόρα διαδικασία,   χρειάζεται Προεδρικά Διατάγματα. Ειρήσθω εν παρόδω εδώ, το πλάτος του δρόμου που θα κατασκευαστεί προβλέπεται να είναι επτά μέτρα. Είναι απαράδεκτο αυτό, είναι πολύ μικρό. Δεν μπορεί η παραλιακή λεωφόρος, η μόστρα της Χίου στο αεροδρόμια, όπου θα αναπτύσσονται και μεγάλες ταχύτητες να έχει πλάτος μόνο επτάμιση μέτρα. Αυτό πρέπει να διακοπεί άμεσα. Στην σύμβαση αν έχει υπογραφεί, δεν πρέπει να είναι τόσο μικρή η παραλιακή λεωφόρος του αεροδρομίου. Τώρα μιλάω ως τεχνοκράτης που μπορώ να δώσω έμφαση στα προβλήματα των υποδομών. Δεν είναι δυνατόν η Χίος να έχει αυτό το αεροδρόμιο και άλλα πολύ πιο μικρά νησιά και ήσσονος σημασίας να έχουν πολύ καλύτερα. Η Χίος λόγω του εφοπλισμού αποτελεί το 10% του Α.Ε.Π. της Ελλάδας, εδώ είναι το κέντρο του εφοπλισμού, είναι το 3έως 5% του παγκόσμιου στόλου, ο οποίος εδράζεται εδώ, εδώ είναι οι ιδιοκτήτες του, αυτοί συμβάλλουν στο Α.Ε.Π. Οι 55.000 κάτοικοι της Χίου λόγω του εφοπλισμού αναλογικά συμβάλλουν πολύ περισσότερο από κατοίκους των άλλων περιοχών στη διαμόρφωση του Α.Ε.Π. Και μόνο λόγω των εφοπλιστών, των επισκεπτών, των φίλων τους που έρχονται εδώ, δεν μπορεί η Χίος να έχει αυτό το αεροδρόμιο».

Λιμάνι Μεστών

Χαρακτηρίζει το λιμάνι των Μεστών εξαιρετική κατασκευή. Οι προσκρουστήρες, τα κρηπιδώματα, οι χερσαίοι χώροι είναι όλα καταπληκτικά. Όμως  υπάρχει πολύ ταλαιπωρία από τη στιγμή της αποβίβασης στα Μεστά.

«Δεν υπάρχει ένας χώρος υποδοχής, οι Χιώτες που θα πήγαιναν Πειραιά περίμεναν σε μια ουρά χωρίς κάπου να καθίσουν, μια καφετέρια, ένα χώρο να ξεκουραστούν.

Δεν είχε ταξί, πήραμε ένα λεωφορείο του ΚΤΕΛ, ευγενικότατος ο οδηγός, αλλά όλη αυτή η διαδικασία είναι ταλαιπωρία για τους Χιώτες που έρχονται απο τόσα χιλιόμετρα μακριά. Κάτι πρέπει να γίνει, να αλλάξουν τα ωράρια, να μπουν γρηγορότερα πλοία, αυτό το πράγμα είναι μεγάλη ταλαιπωρία, πιθανά γι΄αυτό υπήρχαν μόνο τέσσερα φορτηγά για μπουν στο πλοίο, κάτι λέει αυτό.

Πρέπει να εκμεταλλευτούμε το λιμάνι των Μεστών με σωστή οργάνωση, γιατί είναι πολύ καλή κατασκευή. Η Ευρωπαϊκή ένωση που συνέβαλλε στην κατασκευή του με πιστώσεις, θα μας πει, καλά, το κάνατε, αλλά ποια είναι η χρησιμότητα του; Τι χρήση έχει τώρα;», ρωτάει…..

Σαραπιό

Ως παράδειγμα δεδομένων που πρέπει να αλλάξουμε, χρησιμοποιεί το ημιτελές εγκαταλειμμένο  φράγμα του Σαραπιού, με επίκεντρο στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από λανθασμένους χειρισμούς.

«Δεν μπορεί να λέμε ότι το φράγμα του Σεραπιού γέμισε και θα περιμένουμε μια εβδομάδα να αδειάσει, κάτι δεν κάνουμε καλά σε όλα αυτά. Για σκεφτείτε να υπάρξει μια κατάρρευση των πρανών και να έχουμε ανάλογο φαινόμενο όπως αυτό της καταστροφής στη Βραζιλία; Κάποια πράγματα δεν γίνονται καλά πρέπει να τα αλλάξουμε».

Δ. Μιωτέρης

 

 

TAGS

//-->