popup_image

Τα δεδομένα στην υπηρεσία του μάρκετινγκ

Δημοσιεύτηκε στις 18/10/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

“ Τα στοιχεία των πελατών είναι πληροφορία για την εξυπηρέτηση τους”.

Πολλοί άνθρωποι στο μάρκετινγκ πιστεύουν ότι στο σύγχρονο κόσμο που ζούμε, το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης είναι βασικά ζήτημα διαχείρισης πληροφοριών. Οι επιτυχημένοι marketers είναι αυτοί που μπορούν να συγκεντρώσουν, να ελέγξουν, και να χρησιμοποιήσουν την πληροφορία με επιτυχία.

Η λήψη αποφάσεων είναι στην ουσία ένα ρεύμα από αλληλένδετους, συνεχείς και ταυτόχρονους τρόπους εκλογής. Για να είναι σε θέση το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης να αναπτύξει μια στρατηγική θα πρέπει να έχει στη διάθεση του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και συγκεκριμένα διοικητικά μέσα. Όσο περισσότερες πληροφορίες έχει στη διάθεση του, τόσο ορθότερες αποφάσεις μπορεί να πάρει.

Όσο η ποσότητα αυτών των πληροφοριών για ένα δεδομένο πρόβλημα αυξάνει τόσο η ποιότητα της απόφασης είναι καλύτερη. Οι πηγές των πληροφοριών που μπορεί να συλλέξει μια επιχείρηση προέρχονται κυρίως από το σύστημα πληροφοριών μάρκετινγκ της επιχείρησης ( CRM) και από την έρευνα μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Το σύστημα πελατειακών σχέσεων (CRM) της επιχείρησης μπορεί να συλλέξει στοιχεία για τους πελάτες μέσα και έξω από την επιχείρηση. Αποστολή του είναι να συλλέξει αυτές τις πληροφορίες και να τις παρουσιάσει στα στελέχη του μάρκετινγκ, ώστε να είναι σε θέση να λαμβάνουν γρήγορες και σωστές αποφάσεις. Για να ισχύει αυτό τα στοιχεία αυτά θα πρέπει να είναι πρόσφατα, να προέρχονται μέσα και έξω από την επιχείρηση και να μετατρέπονται άμεσα σε χρήσιμη πληροφορία για την διεξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.

Από την άλλη η έρευνα μάρκετινγκ αποτελεί, όπως ήδη έχει λεχθεί, μια πηγή πληροφοριών για την επιχείρηση. Είναι η συστηματική συλλογή, ανάλυση και αντικειμενική παρουσίαση των στοιχείων, που έχουν σχέση με κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει το μάρκετινγκ της επιχείρησης.

Στη σύγχρονη επιχείρηση, η έρευνα είναι η πυξίδα που προσανατολίζει την επιχείρηση από την επένδυση και την δημιουργία προϊόντων μέχρι την υπηρεσία και την πώληση. Σε αντίθεση με το σύστημα πληροφοριών της επιχείρησης, η έρευνα μάρκετινγκ χρησιμοποιείται για να λύσει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα ή να εντοπίσει μια ευκαιρία.

Οι δύο αυτές βασικές πηγές πληροφοριών της επιχείρησης διαφέρουν σε δύο βασικά σημεία:

  • Με την έρευνα μάρκετινγκ τα στοιχεία που συλλέγονται έχουν σαν στόχο την ανάπτυξη της επιχείρησης.

  • Τα περισσότερα στοιχεία προέρχονται από το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, δηλαδή τους καταναλωτές ή τους ανταγωνιστές της επιχείρησης.

Παρόλα αυτά το σύστημα πληροφοριών και η έρευνα μάρκετινγκ της επιχείρησης συνεργάζονται αρμονικά και έχουν πολλές ομοιότητες ωστόσο η βασική τους διαφορά είναι ότι εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς.

Τα στοιχεία που συλλέγονται από μια επιχείρηση, αποθηκεύονται σε μια τράπεζα πληροφοριών, και αποτελούν πηγή γνώσης για την μελλοντική πορεία του μάρκετινγκ της επιχείρησης. Με την ανάλυση αυτών των στοιχείων, η επιχείρηση μπορεί να λάβει σημαντικές αποφάσεις που αφορούν την στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης, την διαφημιστική της καμπάνια, το σχεδιασμό νέων προϊόντων και υπηρεσιών, και γενικότερα την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Κάθε επιχείρηση ανεξάρτητα από το μέγεθος της, θα πρέπει να διαθέτει κάποια μορφή πληροφόρησης, διαφορετικά δεν πρόκειται να επιβιώσει. Με τη δημιουργία ενός συστήματος πληροφοριών, η επιχείρηση μπορεί να προχωρήσει στον προγραμματισμό και την λήψη αποφάσεων, σε θέματα που αφορούν το μάρκετινγκ της επιχείρησης.


 

TAGS