popup_image

Τα χαρακτηριστικά του επαγγελματία

Δημοσιεύτηκε στις 04/02/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

Επαγγελματισμός είναι να ξέρεις πώς να το κάνεις, πότε να το κάνεις και να το κάνεις

Frank Tyger.

Ως επαγγελματισμός ορίζεται η συμπεριφορά που έχεις ως κύρια χαρακτηριστικά τη συνέπεια, την υπευθυνότητα, τη συστηματικότητα, και την συνέπεια για την άσκηση ενός συγκεκριμένου επαγγέλματος ή εργασίας.

Οι καλοί επαγγελματίες είναι εκείνοι που σε κάνουν να μιλάς για αυτούς και μετά την επαφή μαζί τους και να τους θυμάσαι. Αυτοί που παίρνουν στα σοβαρά τη δουλειά τους και μετασχηματίζουν τη δουλειά σε εργασία και το επάγγελμα σε λειτούργημα.

Ποια είναι όμως εκείνα τα χαρακτηριστικά που μπορούν να κάνουν την διαφορά για μια επιχείρηση και πρέπει να διέπουν ένα σωστό επαγγελματία, είτε αυτός είναι στέλεχος, είτε επιχειρηματίας που διοικεί την δική του επιχείρηση;

Oεπαγγελματισμός είναι ένας συνδυασμός ιδιοτήτων και χαρακτηριστικών με κύρια τα παρακάτω.

Κατ αρχήν ο καλός επαγγελματίας φροντίζει πάντα να αναπτύσσει και να βελτιώνει τις δεξιότητες του, δηλαδή να κατέχει εξειδικευμένη γνώση, για να μπορεί να ανταπεξέλθει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα καθήκοντα της θέσης ή της δουλειάς του.

Η συνέπεια αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό χαρακτηριστικό ενός σωστού επαγγελματία. Συνέπεια απέναντι στους πελάτες, στις υποχρεώσεις της επιχείρησης και στη διαχείριση του χρόνου του.

Η ειλικρίνεια και η ακεραιότητα αποτελούν επίσης συστατικά στοιχεία ενός καλού επαγγελματία. Η τήρηση των συμφωνηθέντων, αποτελεί δείγμα αξιοπιστίας και εμπνέει εμπιστοσύνη στους πελάτες της επιχείρησης.

Ο σωστός επαγγελματίας οφείλει να αφήνει σπίτι του την κακή διάθεση, τα προσωπικά και οικογενειακά προβλήματα και να μην τα μεταφέρει στην εργασία του. Να συγκεντρώνεται στην ορθή και έγκαιρη εκτέλεση των καθηκόντων του, για την επίτευξη του στόχου της επιχείρησης και την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών της.

Η ευγενική συμπεριφορά και η σωστή προσέγγιση του πελάτη, ακόμη και σε συνθήκες πίεσης, δημιουργεί προστιθέμενη αξία τόσο για τον επαγγελματία όσο και για την επιχείρηση. Αντίθετα η υπεροψία, η επιθετικότητα, η έλλειψη ψυχραιμίας και σεβασμού αποδυναμώνει την εικόνα του ίδιου και της επιχείρησης.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν τις βασικές ιδιότητες που μπορούν να κάνουν έναν επαγγελματία να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους. Αν θέλαμε όμως να καταλήξουμε σε ένα και μόνο χαρακτηριστικό που θα πρέπει να διαθέτει ένας καλός επαγγελματίας, αυτό θα ήταν ότι ο καλός επαγγελματίας θα πρέπει να νοιάζεται για τους πελάτες του και την επιχείρηση του με έναν τρόπο γνήσιο και καρδιακό.

Οι άνθρωποι που νοιάζονται για τον πελάτη μπορούν να κάνουν «θαύματα» σε μια επιχείρηση. Το να νοιάζεσαι πραγματικά είναι αυτό που δίνει νόημα στη σχέση όχι μόνο με τον πελάτη αλλά και τον συνάνθρωπο μας. Η σχέση αυτή είναι ο θεμέλιος λίθος για κάθε επαγγελματία.

Ας ψάξουμε λοιπόν σε κάθε επαγγελματική μας ανάγκη, και όχι μόνο, να βρούμε εκείνους τους ανθρώπους που νοιάζονται πραγματικά για μας. Και όταν τους βρούμε να τους τιμήσουμε, να τους επιλέξουμε, να τους μιλήσουμε και να τους το ανταποδώσουμε. Έτσι ο κύκλος μεγαλώνει, οι σχέσεις δυναμώνουν και όλοι αναπτυσσόμαστε.

 

Πηγές:

Bizzexperts.(2017), “ Ταχαρακτηριστικάγνωρίσματα του επαγγελματισμού”, Knowledgemanagementdatabase.

Αγγελική Πλουμά. (2016), “ Τι κάνει έναν επαγγελματία να τον θυμούνται οι πελάτες του”.

 

TAGS