«Το να βλέπεις έναν πελάτη σημαίνει εμπόριο»

Δημοσιεύτηκε στις 05/02/2020    

Η ταχεία  εξάπλωση του διαδικτύου και οι νέες τεχνολογίες καθιστούν το Διαδίκτυο ως ένα απόλυτα εξελισσόμενο χώρο για το μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Για το λόγο αυτό, τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια στροφή στην επικοινωνία από τα παραδοσιακά μέσα σε εναλλακτικές τεχνικές μάρκετινγκ με κύριο όχημα το διαδίκτυο.

Το viral μάρκετινγκ ή αλλιώς ιογενές ή μεταδιδόμενο μάρκετινγκ αποτελεί μια τεχνική της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, αρκετά απλή σαν ιδέα αλλά πολύπλοκη στην εφαρμογή της. Στηρίζεται στην γνωστή μέθοδο της προφορικής επικοινωνίας ή αλλιώς διάδοσης της φήμης της επιχείρησης «από στόμα σε στόμα».

Έγκειται επίσης στην παραδοχή ότι οι πελάτες της επιχείρησης θα διαδώσουν κάτι που τους άρεσε. Ο όρο ιογενές παραπέμπει στα κοινωνικά δίκτυα, όπου χρησιμοποιούνται για να εξαπλώσουν στους χρήστες σαν «ιό» την φίρμα της επιχείρησης.

Όπως λοιπόν ένας «ιός» έτσι και η φήμη της εταιρείας, εκμεταλλεύεται τον ταχύ πολλαπλασιασμό μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου για να μεταδοθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους παραλήπτες.

Στόχος της παραπάνω τεχνικής είναι να κάνει γρήγορα γνωστό ένα προϊόν ή υπηρεσία στο ευρύ κοινό, μέσω της επικοινωνίας από καταναλωτή σε καταναλωτή, που θα οδηγήσει αργά ή γρήγορα στην αγορά του.

Χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά δίκτυα για να μεταδώσουμε τον δικό μας «ιό», μπορούμε να ενισχύσουμε σημαντικά τη μάρκα της επιχείρησης μας και να καλύψουμε ένα μεγάλο μέρος της αγοράς με σχετικά μικρό κόστος.

Οι τεχνικές που θα χρησιμοποιήσουμε σε μια τέτοια καμπάνια μπορεί να καθορίσουν και την επιτυχία της. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν μεθόδους που να παροτρύνουν τον πελάτη της επιχείρησης μας να στείλει το μήνυμα μας σε ένα φίλο ή εναλλακτικά το newsletter της εταιρείας μας.

Γενικότερα οποιαδήποτε τεχνική και αν χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει το μήνυμα μας να περιέχει την διεύθυνση της ιστοσελίδας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος της επιχείρησης, μαζί με την προτροπή να προωθήσει ο πελάτης το μήνυμα μας σε ένα δικό του πρόσωπο.

Ένας σημαντικό παράγοντας που μπορεί να κρίνει την επιτυχία μιας τέτοιας εκστρατείας, είναι η ανάπτυξη ευχάριστων και ενδιαφερόντων μηνυμάτων, που θα πυροδοτήσουν τον ενθουσιασμό του καταναλωτή και θα τον ενθαρρύνουν να εξαπλώσει το μήνυμα.

Η εναλλακτική αυτή μορφή προώθησης των προϊόντων μιας επιχείρησης μπορεί να αναπτύξει τις πωλήσεις , μέσα από το διαδίκτυο. Το ζητούμενο όμως είναι να δημιουργήσουμε ένα έξυπνο περιεχόμενο, και να το αφήσουμε στο διαδίκτυο για να εξαπλωθεί ανάμεσα στους χρήστες.


TAGS