popup_image

Τουρισμός και Μάρκετινγκ

Δημοσιεύτηκε στις 27/06/2019    

του Διομήδη Χόνδρου

“Δεν υπάρχει υποκατάστατο για την εμπειρία”

Paulo Coelho.

Οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν οι τουριστικές υπηρεσίες, επηρεάζουν αποφασιστικά τις αποφάσεις και τη στάση που λαμβάνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις όσον αφορά το μάρκετινγκ της επιχείρησης τους.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ανταπόκριση του μάρκετινγκ στη φύση και τις ιδιαιτερότητες της προσφοράς των τουριστικών υπηρεσιών είναι να διαχειρίζεται και να επηρεάζει κατάλληλα την ζήτηση τους. Όσο περισσότερο γνωρίζουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών τους τόσο πιο εύκολα θα μπορούν να εφαρμόσουν μια πολιτική μάρκετινγκ που θα υποκινήσει τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Παρά τις σαφείς ενδείξεις ότι οι γενικές αρχές του σύγχρονου μάρκετινγκ μπορούν να εφαρμοστούν σε όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, ο κλάδος του τουρισμού παρουσιάζει ορισμένα χαρακτηριστικά όπου οι κοινά αποδεκτές αυτές αρχές πρέπει να προσαρμοστούν, για να δώσουν όχι μόνο ένα ξεχωριστό στυλ αλλά και έναν ιδιαίτερο τρόπο προσέγγισης στον πελάτη της τουριστικής επιχείρησης.

Το προφίλ του καταναλωτή τουριστικών υπηρεσιών έχει αλλάξει, και αναζητά πλέον εξατομικευμένες εμπειρίες τόσο στην καθημερινότητα όσο και στις διακοπές του. Ο τουριστικός κλάδος, σύμφωνα με έρευνες, θα πρέπει να ξεχάσει τα συνηθισμένα τουριστικά πακέτα διακοπών και να τροποποιήσει το μάρκετινγκ της επιχείρησης τους προσφέροντας πλέον ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Τα κλασσικά πακέτα τουριστικών διακοπών εξακολουθούν να έχουν μέλλον, για τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, όμως οι τουρίστες πλέον αναζητούν αποκλειστικές υπηρεσίες, προϊόντα, δωμάτια, πτήσεις και εμπειρίες που έχουν να τους προσφέρουν κάτι παραπάνω από τα συνηθισμένα πακέτα διακοπών στην αγορά.

Το διαδίκτυο δίνει την δυνατότητα στις τουριστικές επιχειρήσεις να προσφέρουν στους υποψήφιους πελάτες τους εξατομικευμένες υπηρεσίες, προϊόντα και εμπειρίες με χρήση προσωπικών μηνυμάτων, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημιστικών videoθα εστιάζουν ακριβώς στις ανάγκες αυτής της νέας γενιάς καταναλωτών.

Η νέα αυτή γενιά προτιμά ατομικά ταξίδια σε νέους προορισμούς που θα του προσφέρουν αυθεντικές εμπειρίες. Ταξίδια που θα ανακαλύψει νέα πράγματα , θα συλλέξει νέες πληροφορίες, θα ζήσει πρωτόγνωρες εμπειρίες, και θα αγκαλιάσει την κουλτούρα και τον πολιτισμό του τόπου που επισκέπτεται.

Το μάρκετινγκ της εμπειρίας επικεντρώνεται στην εμπειρία και τις αισθήσεις του κάθε πελάτη προσωπικά. Οι εμπειρίες προκαλούν τις αισθήσεις, την καρδιά και το μυαλό του τουρίστα - καταναλωτή και του προσφέρουν αισθητηριακές, συναισθηματικές, γνωστικές, συμπεριφορικές και συσχετικές αξίες, που αντικαθιστούν τις παραδοσιακές λειτουργικές αξίες του τουριστικού προϊόντος. Με αυτό τον τρόπο ο τουρίστας – καταναλωτής, συσχετίζει τα ευχάριστα συναισθήματα που του έχουν προκληθεί με την ίδια την υπηρεσία και την δέχεται ως θετική στο σύνολο της.

Το μάρκετινγκ των τουριστικών υπηρεσιών φαίνεται να κατευθύνεται περισσότερο σε προσωποποιημένες εμπειρίες παρά σε μαζικά τουριστικά πακέτα διακοπών. Εν κατακλείδι τουρισμός, στο σύνολο του,  αποτελεί αναμφίβολα την βαριά βιομηχανία της χώρας μας και η ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος είναι υπόθεση όλων των επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου, και απαιτεί συνεργασία, συλλογική δράση και κυρίως την αποβολή της υπερβολικής επιδίωξης του ατομικού συμφέροντος που κυριαρχεί στην Ελλάδα.

TAGS