Ο “παλμός’’ της επικαιρότητας μαζί με τον νέο Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, Στ. Καμπούρη

Δημοσιεύτηκε στις 25/09/2020    

γράφει η Δάφνη Γεωργιοπούλου

Καμπούρης για λύση στο μεταναστευτικό: «Ένας ειλικρινής διάλογος που θα αγγίζει τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, των εθνικών λόγων αλλά και των πραγματικών αναγκών…»

 

Ο κ. Στ. Καμπούρης  πρόσφατα (14/9/20) ανέλαβε τα καθήκοντά του ως Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης. Στη συνέντευξή μας δύο ήταν οι κεντρικοί άξονες στους οποίους και κινήθηκαν οι ερωτήσεις: στο ζήτημα του μεταναστευτικού αλλά και  της παιδείας.

Τα νέα καθήκονα του κ. Καμπούρη- όπως μου μετέφερε- είναι: «θέμα ολίγων ημερών να καθοριστούν από τον Περιφερειάρχη». Ο ρόλος του Αντιπεριφερειάρχη είναι κυρίως συντονιστικός: «δεν είναι στην καρδιά, στη διαδικασία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι η  προώθηση αιτημάτων και οι υποδομές».

Με βάση άλλωστε και  τη δική του εμπειρία ως εκπαιδευτικός διαπιστώνει πως: «τα βασικά ζητήματα που αφορούν την Εκπαίδευση έχουν να κάνουν κυρίως σε επίπεδο υποδομών, καθώς πολλά κτίρια είναι ‘γερασμένα’. Επίσης υπάρχει έντονο πρόβλημα με την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού. Το 2020 είναι αδιανόητο τα σχολεία να ξεκινάνε  1η Σεπτέμβρη και να μην είναι στελεχωμένα». Έμπρακτη απόδειξη τούτων είναι ότι βρίσκονται στη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών και  έτσι λειτουργούν με τεράστιες ελλείψεις προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ. Καμπούρη αυτά τα θέματα  αντιμετωπίζονται «εκ των ένδον, από μέσα, από το ίδιο το προσωπικό». Επομένως ένα τεράστιο ζήτημα είναι εκείνο των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού.

Το ενδιαφέρον στη συνέντευξή μου ήταν ότι θέτει και άλλο ένα πρόβλημα που αφορά τον αναχρονιστικό χαρακτήρα της Εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα αναφέρει: «η δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να εναρμονιστεί στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής». Το παράδειγμα που φέρνει στο προσκήνιο: « τα αναλυτικά προγράμματα στο σχολείο είναι κατευθύνσεις κάποιων δεκαετιών. Όλα αυτά θα έπρεπε να είναι σε μια διαρκή ζύμωση, σε μια δίχρονη, τρίχρονη βάση έτσι ώστε να προσαρμόζονται στο σήμερα». Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές έχουν κουραστεί και όπως μας αναφέρει χαρακτηριστικά  ο κ. Καμπούρης: «κουρασμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν μπορούν αν είναι και αποδοτικοί».

Σύμφωνα με τον Ε.Ο.Δ.Υ οι καθηγητές έχουν αναλάβει επιπλέον καθήκοντα, καθώς- όπως έχει ορίσει το Υπουργείο Παιδείας -προβλέπεται και μια ομάδα κρούσης για τον Covid-19. Ο Κ. Καμπούρης μού επιβεβαιώνει πως «πράγματι εμείς έχουμε σπουδάσει παιδαγωγικά, τη διδακτική μεθοδολογία, την ψυχολογία αλλά δεν έχουμε σπουδάσει την νοσηλευτική». Οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών ξεπερνούν τα όρια της συλλογικής ευθύνης. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα ίσως είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, «οι εκπαιδευτικοί να έχουν μια αναλυτική ενημέρωση για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα ελάχιστα και βεβαίως τα σχολεία θα πρέπει να τύχουν και του αντίστοιχου εξοπλισμού».

Το μέλλον της τηλε- εκπαίδευσης για τον κ. Καμπούρη  δεν μπορεί να υιοθετηθεί για πάντα. Συγκεκριμένα τόνισε πως «το μέλλον της είναι βραχυπρόθεσμο. Ο ιός αυτός ελπίζω να κάνει τον κύκλο του και να επιστρέψουμε στην κανονικότητά μας… Οι μαθητές είναι το οξυγόνο μας…»

Όσο για το μεταναστευτικό ο Κ. Καμπούρης δεν είναι αισιόδοξος σχετικά με τη δήλωση του Κ. Χρυσοχοΐδη για την πλήρη αποσυμφόρηση των νησιών εντός ορισμένου χρόνου. Ειδικότερα: «Εύχομαι και ελπίζω η δήλωσή του να είναι πραγματική. Λίγοι μήνες μάς χωρίζουν και οψόμεθα… θα του αποδώσουμε τα εύσημα αν τηρήσει την δέσμευσή του».

Η κακή επικοινωνιακή διαχείριση του μεταναστευτικού είναι ένα τεράστιο αγκάθι για όλους. Το ερώτημα είναι γιατί δεν μπορεί να βρεθεί μια λύση; «Η ισχύουσα απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δείχνει ομόνοια και σύνθεση. Η απόφαση αφορά τη δημιουργία μιας δομής των 500 ατόμων». Ωστόσο η πραγματικότητα το διαψεύδει: «όταν υπάρχει μια τέτοια απόφαση και καλείται να αντιμετωπίσει λογικές διεμβολισμού της απόφασης είτε από αριστερά είτε από δεξιά είναι επόμενο ότι θα συναντήσει τις αντικρουόμενες απόψεις».

Η ταπεινή άποψή του είναι ότι «αν θέλει η αυτοδιοίκηση να συνεισφέρει στην εύρεση λύσης, γιατί η λύση είναι κεντρική λειτουργία δεν είναι αυτοδιοικητική,  θα πρέπει να βάλει τα δεδομένα του χθες και του σήμερα κάτω και να προσπαθήσει να βοηθήσει σε μια εφικτή διαχειριστικά λύση. Ένας ειλικρινής διάλογος που θα αγγίζει τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, των εθνικών λόγων αλλά και των πραγματικών αναγκών… πιστεύω οι τρεις αυτοί άξονες συνθέτουν και τη λύση».

Σχετικά με την πολιτική αποσυμφόρησης θεωρεί πως  η ηγεσία Μετανάστευσης και Ασύλου έχει κάνει σημαντικές προσπάθειες: «άλλωστε το δείχνουν και οι αριθμοί». Ωστόσο θεωρεί πως «το Υπουργείο θα μπορούσε να είχε δώσει μεγαλύτερη προσοχή και φροντίδα στους τόπους που εκ των πραγμάτων σηκώνουν ένα τεράστιο βάρος στις πλάτες τους».

Σ.Σ. Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχαριστήσω προσωπικά τον Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης κ. Καμπούρη για τον χρόνο που μου διέθεσε,  ευχόμενη καλή συνέχεια στα νέα του καθήκοντα!

Δάφνη Γεωργιοπούλου


TAGS