Πώς μπορούμε να κάνουμε το μάρκετινγκ της επιχείρησης λίγο πιο εύκολο

Δημοσιεύτηκε στις 02/12/2020    

“Η επιχείρηση έχει μόνο δύο λειτουργίες: το μάρκετινγκ και την καινοτομία», Μίλαν Κούντερα.

Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, το μάρκετινγκ μικρών επιχειρήσεων μπορεί να εξελιχθεί σε πραγματική μάχη για τους ιδιοκτήτες , ιδιαίτερα στα πρώτα στάδια.

Αντιμέτωποι με την πρόκληση να προωθήσουμε την επιχείρησή μας, με περιορισμένο προϋπολογισμό, πολλές φορές  είναι δύσκολο να γνωρίζουμε ποιες είναι οι τεχνικές με την καλύτερη αξία για να αναπτύξουμε το μάρκετινγκ της επιχείρησης, να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα, τις πωλήσεις  και τα έσοδά μας.

Τι είναι όμως το μάρκετινγκ και πως μπορούμε να ξεκινήσουμε, να κάνουμε τα κατάλληλα βήματα για να το αναπτύξουμε. Συχνά πολλές επιχειρήσεις το ορίζουν εσφαλμένα ως δημόσιες σχέσεις ή διαφήμιση, ενώ θα πρέπει να το δούμε ως μια συγκεκριμένη διαδικασία που μπορούμε να συνδυάσουμε τα ψηφιακά και παραδοσιακά μέσα προώθησης της επιχείρησής μας, για να κερδίσουμε νέους πελάτες, να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, να δημιουργήσουμε αξία για το προϊόν η την υπηρεσία μας ικανοποιώντας παράλληλα τις ανάγκες των καταναλωτών.

Θα μπορούσαμε να το ορίσουμε ως την δραστηριότητα που ενώνει την προσφορά των επιχειρήσεων (προϊόντα και υπηρεσίες) με τις απεριόριστες ανάγκες των καταναλωτών.

Στόχος μας είναι να ικανοποιήσουμε αυτές τις ανάγκες, με κερδοφόρο για την επιχείρηση μας τρόπο.

Οι περισσότεροι από τους επιχειρηματίες δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο σκοπός του μάρκετινγκ της επιχείρησης, που είναι η δημιουργία αξίας  για τον τελικό καταναλωτή, και πώς να δημιουργήσουν αυτήν την αξία, χρησιμοποιώντας σύγχρονα εργαλεία και τεχνικές μάρκετινγκ.

Συχνά οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται στην εξοικονόμηση πόρων και δεν επενδύουν, στρατηγικά στο μάρκετινγκ της επιχείρησης, με αποτέλεσμα μειωμένη απόδοση και σπατάλη περισσότερων πόρων. Το σωστό μάρκετινγκ συμβάλλει τρεις φορές περισσότερο στην αύξηση της αξίας της επιχείρησης από οποιαδήποτε άλλη διοικητική λειτουργία.

Με βάση διεθνής έρευνες οι πιο επιτυχημένες  εταιρίες επενδύουν 5 – 7 % του προϋπολογισμού τους στο μάρκετινγκ. Χωρίς ένα ολοκληρωμένο σχέδιο η επιχείρηση κινείται στα τυφλά, επιλέγοντας σπασμωδικές τεχνικές, και αφήνει σε δεύτερη μοίρα την κατάρτιση ενός ολιστικού σχεδίου , με μετρήσιμα αποτελέσματα, που μπορεί να αυξήσει την απόδοση της επένδυσης.

Μην ξεχνάμε λοιπόν πως μεταξύ άλλων το μάρκετινγκ είναι έρευνα αγοράς και  σε αυτήν την έρευνα θα πρέπει να   ρωτήσουμε πρώτα  τον εαυτό μας:

Γιατί ένας πελάτης πρέπει να αγοράσει ένα προϊόν / υπηρεσία από εσάς και όχι από κάποιον άλλο;

Καθώς αρχίζουμε  να αποκτάμε πελάτες, θα πρέπει να ρωτήσουμε τo γιατί μας επέλεξαν και να προσδιορίσουμε την αξία που προστέθηκε στην επιχείρησή σας

Πώς έμαθαν για εμάς; Αυτό θα μας δείξει  ποια μέθοδος προώθησης  λειτουργεί καλύτερα για την δική μας επιχείρηση.

Ποιες ομάδες καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσουν από εμάς; Προσδιορίζουμε κοινά χαρακτηριστικά και αναθεωρούμε το προφίλ του καταναλωτή  καθώς διευρύνουμε την πελατειακή σας βάση.

Η δημιουργία ενός προφίλ, όμοιου με έναν υπάρχοντα πελάτη, είναι οκτώ φορές πιο πιθανό να αγοράσει από εσάς από μια τυχαία επιλογή. Με βάση το παραπάνω προφίλ, προσδιορίστε τους πιο οικονομικούς τρόπους για να προσεγγίσουμε αυτές τις περιπτώσεις (δείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές και μιλήστε με πιθανούς πελάτες).

Ποια πρόσθετα προϊόντα ή υπηρεσίες μπορούμε να προωθήσουμε  στο συγκεκριμένο προφίλ καταναλωτή.

Πώς μπορούμε να μείνουμε κοντά στους πελάτες μας ικανοποιώντας τις απαιτήσεις τους. Κοστίζει πέντε έως επτά φορές περισσότερο για να αποκτήσετε έναν νέο πελάτη παρά να διατηρήσετε έναν υπάρχοντα. Τι μπορούμε να κάνουμε για να διασφαλίσουμε ότι οι πιο κερδοφόροι πελάτες θα συνεχίσουν να αγοράζουν από εμάς.

 

Πηγή: www.smallbusiness.co.uk

Βρείτε μας στο FB @https://www.facebook.com/marketinginchios.

 

 

TAGS