Και η εκπαίδευση στα κάγκελα…

Δημοσιεύτηκε στις 05/03/2018    

του Φραγκούλη Π. Κυλαδίτη

Σε πλήρη ταύτιση βρίσκεται ακόμα και το πνεύμα της εκπαιδευτικής πολιτικής των ΗΠΑ και της χώρας μας. Ε, λοιπόν, αγαπητοί συνάδελφοι, ξεχάστε όσα μάθατε σπουδάζοντας τις επιστήμες της Αγωγής, αφιερώνοντας μέρος της ζωής σας, προκειμένου να μπείτε στην αίθουσα διδασκαλίας για να διδάξετε και να διαμορφώσετε ανθρώπινες συνειδήσεις. Η "νέα τάξη πραγμάτων" -που δεν είναι καθόλου νέα αλλά αιωνόβια και αιμοδιψής- απαιτεί να γνωρίζετε και νέα παιδαγωγική που περιλαμβάνει αντιμετώπιση βίας, δακρυγόνων, χημικών, χειρισμό όπλων, πολεμικές τέχνες, και γενικότερα αποδοχή του δόγματος "νόμος και τάξη" με ό,τι σημαίνει αυτό για την ακεραιότητά σας και αυτή των μαθητών σας.

Στο δεύτερο δεκαήμερο του Φλεβάρη ο ...επιχειρηματίας "πλανητάρχης", μετά την τελευταία από τις πολλές τραγωδίες των εκτελέσεων μαθητών και δασκάλων σε σχολεία των ΗΠΑ, ρίχνει τη φαεινή ιδέα που αφήνει άναυδη ολόκληρη την ανθρωπότητα: "Αν είχαμε, λέει, έναν δάσκαλο που να ήταν πεπειραμένος στα όπλα, θα μπορούσε κάλλιστα να τερματίσει την επίθεση πολύ γρήγορα".

Ράμπο-δασκάλους με πιστόλι στη μέση, για να αντιμετωπιστεί η βία -το πιστολίδι- στα σχολεία. Πάνω σε ποια σώματα και με τι κριτήρια θα εφαρμοστεί η νέα παιδαγωγική των όπλων, το θεωρεί αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Και φυσικά κουβέντα δεν κάνει για τη διερεύνηση των αιτίων που δημιουργούν τη βία, αφού δε συμφέρει, κουβέντα για τις εκτελέσεις αθώων σε σχολικούς χώρους, κουβέντα για την οπλοκατοχή που μαστίζει τις ΗΠΑ, την απαγόρευση ή τον περιορισμό της, αφού "είναι πολλά τα λεφτά, Άρη..." που φέρνει η βιομηχανία των όπλων.

Τα πάντα για το χρήμα! Όλα για το κέρδος! Κι ας αυξάνονται τα λαϊκά θύματα κι ας γίνουν και οι δάσκαλοι σερίφηδες σε σχολεία-σαλούν της Άγριας Δύσης. Μιας Άγριας Δύσης που συνεχίζει να μένει άγρια στα δεσμά της παγκόσμιας οικονομικής ολιγαρχίας.

Σε πλήρη ταύτιση με τους καθοδηγητές του σαθρού "αμερικάνικου ονείρου", που μυρίζει αίμα και θάνατο και οι δικοί μας "μεταρρυθμιστές" διαχειριστές, στέλνουν τα ΜΑΤ να παρουσιάσουν μια… πρωτοπόρα μέθοδο διδασκαλίας, ανοίγοντας κεφάλια εκπαιδευτικών και ρίχνοντας χημικά, όταν μια αντιπροσωπεία ομοσπονδιών αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών διαδηλώνει στις 2 του Μάρτη έξω από το Υπουργείο Παιδείας.

Έτσι, για "να καταλάβουν, τι θα πει βερίκοκο", όπως έλεγε ο πάλαι ποτέ φιλομνημονιακός υπουργός Άδωνις επικρίνοντας ή απειλώντας εργαζόμενους στο χώρο της Υγείας, όταν το σύστημα κατέρρεε. Για να καταλάβουν τι παθαίνουν όσοι δε δέχονται τα ψίχουλα για παντεσπάνι, όσοι δε δέχονται τη μισοδουλειά- μισοζωή για δώρο ζωής. Έτσι, για να καταλάβουν την έννοια της "διαλογικής συζήτησης", τη μετατροπή της γνώσης σε εργαλείο, μέσω "του νόμου και της τάξης" και να την εμφυσήσουν στους μαθητές τους, όπως μετατρέπουν τα χημικά και τα γκλομπς των ΜΑΤ στα κεφάλια τους την περί δικαίου και δημοκρατίας γνώση.

Τι διεκδικούσαν οι αναπληρωτές; Τα αυτονόητα: Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του κλάδου, που χρόνια τώρα βρίσκονται υπό καθεστώς ομηρείας, εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων. Καθένας από μας, αλλά και κάθε κυβερνητική περσόνα, που θα ρωτιόταν αν οι διεκδικήσεις τους ήταν παράλογες, θα απαντούσε με ένα μεγάλο ΟΧΙ. Τα ΟΧΙ όμως των κυβερνητικών είναι πάντα "στολισμένα" με μνημονιακές κορόνες περί "δημοσιονομικής πειθαρχίας", "δεικτών", "αξιολογήσεων", "εκθέσεων ΟΟΣΑ" κ.λπ. κ.λπ. στο όνομα ενός χρέους που τσάκισε το λαό χωρίς να είναι δικό του.

Με μια παρόμοια τακτική απέφυγε την τρικλοποδιά του περιορισμού ή της κατάργησης της οπλοφορίας ο επιχειρηματίας "πλανητάρχης", πασάροντας το θέμα της αποτροπής της βίας στα σχολεία στους ίδιους τους δασκάλους. Στα καθ' ημάς, η πάσα αποτροπής των διαμαρτυρόμενων εκπαιδευτικών και των δίκαιων αιτημάτων τους πήγε στις δυνάμεις καταστολής, που γνωρίζουν πολύ καλά πώς γίνεται η "συμμόρφωση προς τας υποδείξεις" της εξουσίας.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι γνωστό: Μια εκπαίδευση που παραπαίει, μια εκπαίδευση στα πρόθυρα ξεπουλήματος στους επενδυτές, μια εκπαίδευση που θεωρείται βάρος στους ντόπιους διαχειριστές του κεφαλαίου, μια και δεν τους προσδίδει κέρδη. Έτσι απαιτούν εκπαιδευτικούς για όλες τις δουλειές καταπιεσμένους,, πεινασμένους και πάνω απ' όλα φοβισμένους.

Κατά τα άλλα, ας εκτελούνται μαθητές, ας θρηνούν οικογένειες, ας προτείνονται σε ρόλο Ράμπο δάσκαλοι, ας σπάνε οι δυνάμεις καταστολής τα κεφάλια όσων από αυτούς δε συμβιβάζονται με λιγότερο ουρανό, όσων δασκάλων δε συμβιβάζονται με τη βαρβαρότητα των χρυσοκάνθαρων που κουμαντάρουν τον πλανήτη, δημιουργώντας στρατιές δούλων, ανέργων, αστέγων. Ένας άτυπος πόλεμος με πολλά θύματα, ιδίως από τη γενιά που μεγαλώνει, ζει, προβληματίζεται, πονά και υποφέρει βλέποντας τη βία και το άδικο να κυριαρχούν. Ταυτισμένες τροχιές παγκόσμιων συμφερόντων, ακόμα και στην εκπαιδευτική πολιτική.-

Χίος 4-3-2018

Φραγκούλης Π. Κυλαδίτης